اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 2 سال گذشته صورت گرفت

کاهش 50 درصدی پروژه‌های افتتاح شده در طبس

خبرگزاری فارس: طی دو سال گذشته تعداد پروژه‌های عمرانی در طبس که به صورت رسمی افتتاح شده، بالغ بر 50 درصد کاهش یافته است.

کاهش 50 درصدی پروژه‌های افتتاح شده در طبس

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، با بررسی آماری پروژه‌های طبس که از ابتدای سال 1388 تا پایان سال 1390 به ویژه در هفته دولت و دهه فجر به صورت رسمی افتتاح شده است، مشخص می‌شود که این پروژه‌ها طی دو سال گذشته چه از نظر تعداد و چه از نظر اعتبار، کاهش قابل توجهی یافته است.

براساس بولتن‌های مربوطه، در دهه فجر سال 1388 در مجموع تعداد 225 پروژه به صورت رسمی در شهرستان طبس افتتاح شده است، که این تعداد با بیش از 70 درصد کاهش به 67 پروژه در سال 1389، و با بیش از 72 درصد کاهش به 62 پروژه در سال 1390 رسیده است، که مجموع اعتبار مربوطه نیز حدوداً به همین نسبت کاهش دارد.

کاهش قابل توجه پروژه‌های افتتاح شده در شهرستان طبس، تنها به ایام دهه فجر منحصر نمی‌شود، بلکه با بررسی پروژه‌های افتتاح شده در هفته دولت نیز این کاهش چه از نظر تعداد و چه از نظر اعتبار کاملاً مشهود است.

براساس بولتن‌های مربوطه، در هفته دولت سال 1388 (هفته نخست شهریورماه)، بهره‌برداری رسمی از تعداد 78 پروژه در شهرستان طبس آغاز شده، که این تعداد به 114 پروژه در سال 1389 رسیده، و در واقع از افزایش 46 درصدی برخوردار است، اما این پروژه‌ها با تقلیل یافتن به 69 پروژه در هفته دولت سال 1390، 11 درصد نسبت به سال 1388 و 39 درصد نسبت به سال 1389 کاهش یافته، که کاهش اعتباری نیز حدوداً به همین میزان است.

بدیهی است، علاوه بر دهه فجر و هفته دولت، در سایر ایام سال به ویژه در روزها و هفته‌هایی که با عنوان نهادها نام گرفته یا مناسبت‌هایی که به نوعی با نهادها مرتبط است نیز پروژه‌هایی افتتاح می‌شود که معمولاً هر اداره یا نهاد، پس از اجرای پروژه‌های خود، به منظور اطلاع یافتن مردم از خدمات صورت گرفته، مراسم افتتاحیه برگزار کرده و آغاز بهره‌برداری از هر پروژه را به صورت رسمی از طریق رسانه‌ها اعلام می‌کند.

با بررسی پروژه‌های افتتاح شده رسمی در سایر ایام سال که اطلاع‌رسانی شده است، تغییر چشم‌گیری مشاهده نمی‌شود، به طوری که 34 پروژه در سال 1388، 31 پروژه در سال 1389، و 38 پروژه در سال 1390 به صورت رسمی به بهره‌برداری رسیده است.

در عین حالی که بیشتر نهادها درصدد افتتاح رسمی و اطلاع‌رسانی پروژه‌های تکمیل شده خود هستند، اما محتمل است در طول سال پروژه‌هایی نیز به بهره‌برداری رسد که اطلاع‌رسانی عمومی نشود و معمولاً عدم اعلام عمومی، به علت کم‌تر مهم بودن این پروژه‌هاست که آمار این نوع پروژه‌ها در این گزارش اعمال نشده است.

با تجمیع آمار پروژه‌های افتتاح شده در تمام طول سال، 337 پروژه در سال 1388 در شهرستان طبس افتتاح شده است که این میزان با 37 درصد کاهش به 212 پروژه در سال 1389، و با 50 درصد کاهش به 169 پروژه در سال 1390 تقلیل یافته است.

هم‌چنین با بررسی پروژه‌های در دست تکمیل در شهرستان طبس، پیش‌بینی می‌شود که پروژه‌های افتتاح شده طبس در دوره‌های آتی نیز دست‌کم از نظر تعداد هم‌چنان کاهش خواهد یافت.

امید آن می‌رود مسئولان و دست‌اندرکاران مربوطه، ضمن بیان علل کاهش قابل توجه پروژه‌های افتتاح شده در شهرستان طبس، در راستای آغاز طرح‌ها و پروژه‌های جدید مورد نیاز منطقه به ویژه در زمینه تولید و اشتغال‌زایی، و هم‌چنین تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره، بیش از پیش تلاش کنند.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول