اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشی از بدهی زغال‌سنگ پروده به فرمانداری پرداخت می‌شود

بدهی 17 میلیارد ریالی زغال‌سنگ طبس به فرمانداری

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ پروده طبس گفت: بخشی از بدهی 17 میلیارد ریالی این شرکت به فرمانداری طبس که باید در راستای عمران منطقه هزینه شود طی چند روز آینده پرداخت خواهد شد.

بدهی 17 میلیارد ریالی زغال‌سنگ طبس به فرمانداری

رمضان کریتی‌ثانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس اظهار داشت: براساس مصوبه هیئت دولت، باید دو درصد از محل فروش شرکت زغال‌سنگ پروده طبس در اختیار فرمانداری طبس به عنوان نماینده استانداری یزد قرار گیرد تا در راستای عمران شهرستان طبس هزینه شود.

وی ادامه داد: اما با توجه به اینکه معادن زغال‌سنگ پروده طبس نوپا بوده و فعالیت این معادن به صورت مکانیزه از خردادماه سال 1387 آغاز شده است، علاوه بر این در سال 1388 بحران اقتصادی دنیا را فرا گرفت، شرایط پرداخت این دو درصد برای ما محیا نشد و تاکنون درمجموع تنها حدود 3 میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ پروده طبس بیان کرد: در حال حاضر حدود 25 هزار تن از محصول این شرکت معادل 50 میلیارد ریال روی زمین مانده، ضمن اینکه شرکت ذوب‌آهن اصفهان که خریدار اصلی کنسانتره تولیدی معادن زغال‌سنگ پروده طبس است متأسفانه معمولاً به تعهدات خود عمل نمی‌کند به طوری که هم‌اکنون مبالغ قابل توجهی از این شرکت بستانکار هستیم.

وی اضافه کرد: مهمترین مشکل شرکت زغال‌سنگ پروده طبس فروش محصول و تأخیر در برگشت سرمایه است که البته پس از انجام برخی تعمیرات در کارخانه ذوب‌آهن اصفهان و وارد مدار شدن واحد جدید کک‌سازی آن کارخانه از خردادماه سال 1391، سالانه به حدود یک میلیون و 270 هزار تن کنسانتره زغال‌سنگ یعنی معادل تمام تولید فعلی زغال‌سنگ ایران نیاز خواهد بود، ضمن اینکه کارخانه‌های کک‌سازی دیگری نیز در دست احداث و راه‌اندازی است که بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت آینده زغال‌سنگ بسیار درخشان است.

کریتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجموع بدهی شرکت زغال‌سنگ پروده طبس به شهرستان حدود 17 میلیارد ریال است که نوید این را می‌دهم تا طی چند روز آینده بخشی از این بدهی پرداخت شود.

وی گفت: شرکت زغال‌سنگ پروده طبس کاملاً برابر پلان طراحی شده عمل کرده و از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 160 هزار تن کنسانتره تولید کرده است که هم‌اکنون حدود 25 هزار تن کنسانتره زغال‌سنگ و 20 هزار تن زغال‌سنگ خام آماده فرآوری در محل معادن دپو شده است.

وی درباره نرخ فروش زغال‌سنگ نیز اظهار داشت: قیمت زغال‌سنگ از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تعیین می‌شود که قیمت پایه آن در سال 1390 مبلغ 2 میلیون و 185 هزار ریال در هر تن اعلام شده است.

مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ پروده طبس ادامه داد: با توجه به اینکه زغال‌سنگ طبس از نظر بسیاری از پارامترها زغال کیفی شناخته شده است، نرخ فروش آن بین 2 میلیون و 300 هزار ریال تا 2 میلیون و 500 هزار ریال در هر تن است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول