اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد؛

جاده روستای زیارتی فشاه طبس منتظر آسفالت

خبرگزاری فارس: روستای زیارتی فشاه طبس، امروز در سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع، مملو از حضور علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) است.

جاده روستای زیارتی فشاه طبس منتظر آسفالت
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، شهرستان طبس همزمان با سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع حضرت امام جعفر صادق(ع) غرق در ماتم و عزاست که به همین مناسبت براساس یک سنت دیرینه بقعه متبرکه امامزاده سید حسین‌بن جعفر(ع) واقع در روستای فشاه میزبان عده کثیری از علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) است.
همه ساله حدود چهار تا پنج هزار نفر خواهر و برادر برای عرض تسلیت و ارادت خود نسبت به ساحت مقدس ائمه اطهار(ع) به‌ویژه حضرت امام جعفر صادق(ع) در سالروز شهادت این امام بزرگوار به روستای فشاه واقع در 16 کیلومتری شمال شرقی طبس رفته و ساعاتی را در محل بقعه متبرکه این روستا به عزاداری می‌پردازند که در ادامه پس از استفاده از سخنرانی یکی از وعاظ، مراسم با نماز جماعت ظهر و عصر پایان می‌یابد.
مشکل عمده و اساسی روستای زیارتی فشاه طبس، 10 کیلومتر مسیر خاکی منتهی به روستاست که علی‌رغم مراجعه فراوان زائران به این روستا، اما متاسفانه به دلیل خالی بودن روستا از سکنه تاکنون برای ترمیم و آسفالت جاده مربوطه اقدامی نشده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس در این‌باره به خبرنگار فارس گفت: از سوی این اداره مکاتبات زیادی با مسئولان مربوطه در راستای آسفالت 10 کیلومتر جاده خاکی روستای فشاه طبس انجام شده است، که پاسخ حاصله حاکی از این است که چون روستا خالی از سکنه است توجیه اقتصادی برای ترمیم و آسفالت این جاده وجود ندارد.
محمدرضا ارغایی اظهار داشت: برای دولت اولویت آسفالت راه‌های روستایی با روستاهای دارای سکنه است که در عین حالی که روستای فشاه طبس فاقد سکنه است اما چون پس از امامزاده حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) شهر طبس، بقعه متبرکه امامزاده سید حسین‌بن جعفر(ع) فشاه نزدیک‌ترین مکان زیارتی به طبس است، علاوه بر سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، معمولا در بیشتر اوقات به‌ویژه پنج‌شنبه و جمعه‌ها جمع کثیری از طبسی‌ها برای گذراندن اوقات فراغت و عرض ارادت نسبت به خاندان عصمت و طهارت (ع) به این روستا سفر می‌کنند که بر این اساس ترافیک و عبور و مرور جاده دسترسی این روستا حتی با یک روستای 50 تا 60 خانواری هم برابری می‌کند.
وی تصریح کرد: اگر آسفالت جاده دسترسی روستای فشاه طبس توجیه اقتصادی ندارد اما حداقل توجیه انسانی ندارد که امیدواریم با همت مسئولان در آینده نزدیک شاهد ترمیم و آسفالت جاده این روستای زیارتی باشیم.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس افزود: البته قبل از فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، این اداره جلسه‌ای با حضور هیئت امنای بقعه روستای فشاه، بخشداری و ادارات مرتبط برگزار می‌کند تا امکانات رفاهی مورد نیاز فراهم شده و مسیر 10 کیلومتری جاده خاکی منتهی به این روستا به‌وسیله اداره راه و ترابری شهرستان طبس تیغ‌زنی و آب‌پاشی شود تا زحمت زائران برای سفر به این روستا تقلیل یابد که این اقدامات انجام شده است.
وی درباره امامزاده روستای زرگ طبس نیز یادآور شد: حدود 4 کیلومتر از مسیر جاده منتهی به بقعه متبرکه امامزاده سیدحسین(ع) روستای زرگ طبس نیز خاکی است که با پیگیری‌های انجام شده و به‌ویژه تلاش‌های مجدانه عزیز بهزادی فرماندار شهرستان طبس، خیری اعتبار مورد نیاز برای آسفالت جاده این روستا را تقبل کرده است که بر این اساس در آینده نزدیک مشکل خاکی بودن مسیر روستای زرگ طبس برطرف خواهد شد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول