اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ورزش و جوانان طبس اعلام کرد:

کمی اعتبار دلیل اصلی افت ورزش طبس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ورزش و جوانان طبس گفت: مجموع اعتبار عمرانی، جاری، تعمیرات و تجهیزات این اداره و 30 هیئت ورزشی طبس در سال گذشته 430 میلیون ریال بود که این اعتبار موجب افت ورزش طبس شده است.

کمی اعتبار دلیل اصلی افت ورزش طبس
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، ایرج توتونچی صبح امروز در دیدار جمعی از رئیسان، نایب رئیسان و دبیران هیئت‌های ورزشی طبس با فرماندار این شهرستان، به بیان برخی از مهم‌ترین دلایل افت وضعیت ورزش شهرستان طبس پرداخت و اظهار داشت: در گذشته وضعیت ورزش طبس بسیار مطلوب بود اما متأسفانه امروز ورزش شهرستان وضعیت مناسبی ندارد که تاکنون جلسات متعددی برای کالبدشکافی علل افت ورزش طبس برگزار شده است.
وی ادامه داد: نبود مربی و منابع انسانی آموزش‌دیده به دلیل کمی اعتبار و در نتیجه نداشتن انگیزه، مسافت طولانی تا مرکز استان و در نتیجه هزینه زیاد اعزام تیم‌های ورزشی به مسابقات استانی، توجه ناکافی به ورزش مدارس، و عدم برنامه‌ریزی مناسب هیئت‌های ورزشی، از مهمترین دلایل افت ورزش شهرستان طبس است.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان طبس درباره میزان اعتبارات سال گذشته این اداره و هیئت‌های ورزشی این شهرستان بیان کرد: مجموع اعتبار حدود 30 هیئت ورزشی شهرستان طبس در سال 1389 مبلغ 82 میلیون ریال، اعتبار عمرانی این اداره 220 میلیون ریال، اعتبار تجهیزات 100 میلیون ریال و اعتبار جاری 36 میلیون ریال و مجموع اعتبار عمرانی، جاری و تعمیرات این اداره و هیئت‌های ورزشی طبس در سال گذشته حدود 430 میلیون ریال بود که بسیار ناچیز است.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز تنها موفق به جذب حدود 30 میلیون ریال برای هزینه‌های هیئت‌های ورزشی طبس شده‌ایم که البته مجموع اعتبار عمرانی، جاری، تعمیرات و تجهیزات اداره ورزش و جوانان طبس در سال 1390 مبلغ یک میلیارد و 950 میلیون ریال تعیین شده است.
توتونچی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر لزوم آشنایی بیشتر مردم با اهمیت و اثرات ورزش، به ارائه گزارش مختصری از مهم‌ترین اقدامات اخیر اداره ورزش و جوانان شهرستان طبس پرداخت و عنوان کرد: برگزاری مسابقات متعدد فوتبال، فوتسال، شطرنج، اسنوکر، دارت، آمادگی جسمانی، تنیس روی میز و... و برگزاری همایش‌های مختلف پیاده‌روی خانوادگی، دو، اسکیت، کوهنوردی، کویرنوردی و... از حمله این اقدامات است.
وی اضافه کرد: برگزاری همایش تجلیل از ورزشکاران، برگزاری کلاس‌های طرح اوقات فراغت در رشته‌های مختلف ورزشی، برگزاری مراسم ورزش باستانی، برگزاری کلاس مربیگری درجه سه بسکتبال برای اولین بار در طبس، و همچنین اعزام تیم هندبال ساحلی به مسابقات بندرعباس، اعزام تیم هندبال به مسابقات استان یزد، اعزام تیم شطرنج به مسابقات استان خراسان جنوبی، اعزام تیم والیبال نشسته معلولان به شهرستان اردکان و کسب مقام چهارم، اعزام تیم فوتسال بانوان به مسابقات استان یزد و کسب مقام دوم، اعزام تیم کشتی به مسابقات لیگ استان یزد، و اعزام یک نفر به مسابقات کاراته استان یزد و کسب مقام نخست نیز از دیگر اقدامات اخیر اداره ورزش و جوانان شهرستان طبس است.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان طبس درباره وضعیت تنها استخر سرپوشیده طبس نیز گفت: پیمانکار مربوطه در حال تعمیر استخر است که تا حدود یک ماه دیگر کار تعمیر به اتمام رسیده و استخر فجر قابل بهره‌برداری می‌شود.
فرماندار شهرستان طبس نیز در ادامه این جلسه، ورزش را ضامن سلامتی انسان دانست و اظهار داشت: چنانچه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با برنامه‌ریزی حساب‌شده به سه موضوع مهم ورزش، فرهنگ و اخلاق توجه بیشتری می‌شد اکنون هیچ مشکلی در این زمینه نداشتیم.
عزیز بهزادی با بیان اینکه به امر مهم ورزش بی‌توجهی شده است، خاطرنشان کرد: منظور از ورزش تنها تیم‌سازی، برگزاری مسابقات و قهرمان‌پروری نیست، بلکه ورزش یک امر حیاتی، لازم و ضروری برای هر فرد است و امروز تمامی بیماری‌ها و به‌ویژه مشکلات روحی و روانی ناشی از عدم توجه به ورزش است.
وی اعتبارات اختصاص‌یافته به ورزش و فرهنگ را بسیار ناچیز و خجالت‌آور دانست و افزود: در ابتدای امسال 3 میلیارد و 120 میلیون ریال برای مسائل فرهنگی شهرستان طبس از جمله مساجد و هیئت‌ها تصویب شد و علی‌رغم اینکه این مبلغ تقسیم شده و قول پرداخت آن به مساجد و هیئت‌ها داده شده بود، اما به یکباره اعلام شد که این اعتبار صفر شده و این در حالی است که یکی از افتخارات رئیس‌جمهور اعلام امسال به عنوان سال فرهنگی است.
فرماندار شهرستان طبس تصریح کرد: علی‌رغم کمبود اعتبارات اما باید در کنار وحدت، هماهنگی، همفکری، برادری، دوستی و کنار گذاشتن کج‌سلیقگی‌ها، با کمبودها مبارزه کنیم تا بتوانیم وضعیت ورزش شهرستان طبس را بهبود ببخشیم.
وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات ورزش طبس پیگیری خواهم کرد، از رئیس اداره ورزش و جوانان طبس خواست تا میزان امکانات و اعتبارات ورزش سایر شهرستان‌های استان یزد را رصد و بررسی کرده و مقایسه‌ای انجام شود تا ملاک و مبنایی برای اقدام به دست آید.
بهزادی همچنین خواست تا در اداره ورزش و جوانان شهرستان طبس کمیته‌ای برای شناسایی شرکت‌ها و مؤسساتی که مایل به سرمایه‌گذاری در زمینه ورزش هستند تشکیل شود.
در ابتدای این جلسه هر یک از رئیسان، نایب رئیسان و دبیران هیئت‌های ورزشی حاضر به بیان مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند.
همچنین در این جلسه حکم انتصاب جعفر بورنگ شهردار طبس به عنوان رئیس هیئت اسکیت شهرستان طبس به وی ابلاغ شد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول