اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌وسیله پلیس راه طبس انجام شد؛

جلوگیری از سفر مخالفان با انتزاع طبس از یزد

خبرگزاری فارس: جمعی از طبسی‌ها که در مخالفت با انتزاع و جدایی طبس از یزد قصد سفر به پایتخت و تجمع در مقابل ساختمان مجلس را داشتند در پلیس راه طبس متوقف شدند.

جلوگیری از سفر مخالفان با انتزاع طبس از یزد
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، مدتی است که بحث‌ها درباره انتزاع و جدایی شهرستان طبس از استان یزد و الحاق این شهرستان به استان خراسان جنوبی قوت گرفته است.
باتوجه به افزوده شدن 20 نماینده به جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی و افزایش حوزه‌های انتخابیه در دوره پیش رو، اکنون این موضوع که طبس در یزد بماند یا به خراسان جنوبی ملحق شود به وضعیت حوزه انتخابیه گره خورده است.
با توجه به اینکه اکنون شهرستان طبس به اتفاق سه شهرستان فردوس، بشرویه و سرایان یک حوزه انتخابیه محسوب می‌شود که این حوزه در دو استان واقع شده است، در حال حاضر یکی از مهم‌ترین دلایل افزوده شدن نماینده به حوزه انتخابیه طبس، فردوس، بشرویه و سرایان این است که این حوزه خود به دو حوزه تقسیم شود به گونه‌ای که هر حوزه در یک استان قرار گیرد.
اکنون آنچه مسلم است این است که اگر به شهرستان طبس به تنهایی یک نماینده تخصیص یافته و حوزه انتخابیه طبس مستقل شود، طبس همچنان در استان یزد باقی خواهد ماند و چنانچه به مردم شهرستان‌های طبس و بشرویه به صورت مشترک نماینده‌ای اختصاص یابد طبیعتاً طبس از استان یزد جدا شده و به استان خراسان جنوبی خواهد پیوست.
به همین دلیل روز گذشته حدود 100 نفر از طبسی‌های مخالف با انتزاع طبس از یزد و الحاق به استان خراسان جنوبی برای رساندن مخالفت خود به گوش مسئولان، قصد سفر به تهران و تجمع در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی کردند که علاوه بر این زیارت مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره)، حضرت عبدالعظیم حسنی، حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران نیز جزو برنامه سفر این افراد بود.
این تعداد در قالب دو دستگاه اتوبوس و تعدادی خودروی سواری شخصی عازم تهران شدند و هنگامی که اتوبوس‌ها برای درج ساعت به پلیس راه دشت‌غران واقع در پنج کیلومتری طبس مراجعه کردند ماموران پلیس راه دفترچه‌های مربوطه را ضبط و از عبور اتوبوس‌ها جلوگیری کردند.
پلیس راه پس از چهار ساعت توقیف اتوبوس‌ها دفترچه مربوطه را تحویل راننده‌ها داد تا اتوبوس‌ها به طبس بازگردند.
مسافران هم پس از چهار ساعت صبر کردن و تحمل گرما، به صورت نمادین اقدام به حرکت در طول مسیر جاده به صورت پیاده کردند که در ادامه به مرور به وسیله حدود 20 تا 25 دستگاه خودروی سواری شخصی و آژانس عازم تهران شدند.
ماموران پلیس راه همچنین یکی از مسئولان مربوطه دلیل جلوگیری از عبور اتوبوس‌ها را مصوبه شورای تامین شهرستان و دستور شفاهی یکی از مسئولان محلی طبس دانستند.
سروان آل‌علی فرمانده پلیس راه طبس نیز در این زمینه حاضر به انجام مصاحبه نشد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول