اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه طبس:

اعتبار فرهنگی طبس محقق نشده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه طبس گفت: علی‌رغم اینکه اوایل امسال استانداری یزد قول پرداخت 3 میلیارد ریال برای امور فرهنگی طبس را داده بود، اما پس از مدتی اعلام شد که این مبلغ پرداخت نمی‌شود.

اعتبار فرهنگی طبس محقق نشده است
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سیدابراهیم مهاجریان صبح امروز در دومین جلسه شورای اقامه نماز شهرستان طبس در سال جاری، که در محل نمازخانه دانشگاه پیام‌نور طبس برگزار شد، اظهار داشت: در فروردین ماه سال جاری بنابر اعلام استانداری یزد مبلغ 3 میلیارد و 300 میلیون ریال برای امور فرهنگی طبس مانند مساجد، هیئت‌های مذهبی، حسینیه‌ها و... اختصاص یافت و حتی براساس درخواست استانداری یزد، در جلسه‌ای در محل فرمانداری این مبلغ بین مساجد، هیئت‌های مذهبی و حسینیه‌ها تقسیم و لیست آن به استانداری ارسال شد تا مبلغ مربوطه پرداخت شود.
وی با بیان اینکه جلسه تقسیم این مبلغ با حضور جمعی از مسئولان و همچنین نماینده‌ای از استانداری یزد برگزار شده بود، افزود: پس از گذشت حدود 40 روز از زمان این جلسه، از سوی استانداری یزد رسماً اعلام شد که 3 میلیارد و 300 میلیون ریال مربوط به مسائل فرهنگی طبس که قبلاً اعلام شده بوده، کلاً پرداخت نخواهد شد.
امام جمعه طبس ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از مردم و متولیان مساجد و هیئت‌ها از اختصاص این مبلغ اطلاع یافته‌اند، باعث ایجاد توقع و انجام مراجعات متعدد شده و به‌طور قطع تبعات اجتماعی به دنبال دارد.
وی خاطرنشان کرد: حتی برای پیگیری این موضوع مکاتبه‌ای با استاندار یزد انجام داده‌ام و در جلسه‌ای که به همراه امامان جمعه، شوراهای اسلامی، شهرداران، فرماندار و بخشداران طبس با استاندار یزد داشتیم این موضوع را مطرح کردم، اما چه در مکاتبه و چه در جلسه، هیچ پاسخی از سوی استاندار یزد داده نشد.
مهاجریان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از افرادی که در راستای اقامه و گسترش فرهنگ نماز تلاش می‌کنند، متن پیام مقام معظم رهبری به بیستمین اجلاس سراسری نماز را قرائت کرد و گفت: اگر به محتوای پیام‌های مقام معظم رهبری به اجلاس‌های نماز توجه کافی می‌شد، امروز بسیاری از نابسامانی‌هایی که در جامعه مشاهده می‌شود وجود نداشت.
وی اضافه کرد: با کمال تاسف امروز باید اذعان کنیم که گناهان و ناهنجاری‌ها مانند بدحجابی در جامعه رو به گسترش و افزایش است که دلیل آن عدم اقامه نماز به شکل مطلوب و شایسته است.
امام جمعه طبس تصریح کرد: امروز با گذشت بیش از 30 سال از انقلاب اسلامی، هنوز بنا را تنها بر ارشاد و راهنمایی گذاشته‌ایم، و با اینکه ارشاد هم لازم است اما باید دستگاه‌های مسئول به صورت جدی‌تر در این زمینه‌ها وارد شوند.
وی یادآور شد: همانطور که مقام معظم رهبری نیز در سخنان خود در جمع مردم کرمانشاه تاکید کردند، مردم زمانی ناراحت و نگران می‌شوند که ببینند ظواهر فرهنگ اسلامی رعایت نمی‌شود که فرهنگ اسلامی همین رعایت عفاف و حجاب و عدم اختلاط مرد و زن است.
مهاجریان افزود: لازم است والدین برای پیشگیری از ناهنجاری‌ها، فرزندان خود را دوران کودکی به نماز عادت داده و آنها را با اهمیت نماز آشنا کنند.
معاون فرماندار طبس هم در ادامه این جلسه ضمن تاکید بر پرداختن به ویژگی‌های نماز، گفت: براساس قانون اقامه نماز، تمامی ادارات و مؤسسات دولتی موظف به اقامه نماز جماعت در اول وقت هستند که این کار در بسیاری از ادارات طبس انجام می‌شود اما لازم است به تمامی ادارات شهرستان و کشور تعمیم یابد.
یوسف وهابی کارکنده با اشاره به اینکه نباید هیچ جلسه‌ای در هنگام نماز برگزار شود، ادامه داد: بررسی راه‌های مشتاق کردن کودکان به نماز، تولید فکر و برنامه‌سازی در راستای اهداف اقامه نماز و آسیب‌شناسی و شناسایی دلایل کاهش توجه به اقامه نماز و تلاش برای حل آن، از جمله اقداماتی است که می‌تواند در راستای اقامه و گسترش فرهنگ نماز مؤثر باشد.
دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان طبس نیز در ابتدای این جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات اخیر انجام شده به‌وسیله این ستاد پرداخت و گفت: برگزاری طرح ویژه رمضان، برگزاری دوره صحیح‌خوانی نماز، برگزاری دوره آموزشی «نماز شایستگان» و برگزاری مسابقه «پله پله تا ملاقات خدا» از جمله این اقدامات است.
حسین حسینی همچنین از برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان «صراط مستقیم» بزودی در طبس خبر داد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول