اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای طبس بیان کرد:

دو مصوبه هیئت دولت در طبس در بوته فراموشی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای طبس گفت: در جریان سفر نخست رئیس جمهور به استان یزد در سال 1385، چهار پروژه برای این دانشگاه به تصویب رسید که گویی دو مصوبه آن به طور کلی فراموش شده است.

دو مصوبه هیئت دولت در طبس در بوته فراموشی
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، محمدمهدی امینیان مدرس صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای واحد طبس در مجموع دارای دو فضای فیزیکی با 82 هزار مترمربع زمین است که در فضای اول واقع در بلوار شهدای گمنام (ابتدای جاده روستای خرو) هفت هزار مترمربع زیربنای ساخته شده یا در حال احداث و در فضای دوم واقع در میدان معلم، چهار هزار مترمربع زیربنا در اختیار داریم.
وی بیان کرد: در سفر نخست رئیس جمهور و هیئت دولت به استان یزد و شهرستان طبس در سال 1385، احداث چهار پروژه شامل ساختمان آموزشی شماره دو، خوابگاه دانشجویان، کارگاه کامپیوتر و سلف سرویس برای دانشگاه فنی و حرفه‌ای واحد طبس به تصویب رسید که موافقت‌نامه‌های مربوطه نیز در همان زمان مبادله شد.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای واحد طبس ادامه داد: از این چهار مصوبه، ساختمان آموزشی شماره دو این دانشگاه با یک هزار و 350 مترمربع زیربنا احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است و کار احداث ساختمان خوابگاه دانشجویی نیز با زیربنای 2 هزار و 146 مترمربع و پیش‌بینی هزینه 11 میلیارد ریال آغاز شده و هم‌اکنون با جذب 3 میلیارد و 100 میلیون ریال، از 33 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که جای تقدیر دارد.
وی افزود: اما تاکنون برای دو مصوبه دیگر شامل کارگاه کامپیوتر با زیربنای یک هزار مترمربع و سلف سرویس با زیربنای 700 مترمربع که بر اساس مصوبه باید تا سال 1388 به بهره‌برداری می‌رسید هیچ‌گونه اقدام خاصی انجام نشده که ضمن تقدیر از ریاست محترم جمهور و هیئت دولت برای حضور در طبس و تصویب این پروژه‌ها، سئوال اینجا است که عدم اجرای این پروژه‌ها پس از گذشت این مدت طولانی به چه دلیل است.
امینیان مدرس خاطرنشان کرد: برای پیگیری این موضوع مکاتبات متعددی با نهادهای مرتبط و از جمله رئیس جمهور انجام شده و استانداری یزد هم این دو مصوبه را تایید کرده، اما همچنان اجرایی نشده است.
وی یادآور شد: علاوه بر این در جریان سفر مقام معظم رهبری به استان یزد، احداث مسجد با 426 مترمربع زیربنا برای دانشگاه فنی و حرفه‌ای واحد طبس به تصویب رسید که تاکنون برای این پروژه یک میلیارد و 370 میلیون ریال هزینه شده است و بر اساس برآورد انجام شده برای تکمیل از جمله برق‌کشی، نصب سیستم گرمایشی، احداث وضوخانه، دفتر فرهنگی مسجد و نمای خارجی به 550 میلیون ریال اعتبار دیگر نیاز است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای طبس با بیان اینکه اعتراض و مشکل اصلی دانشجویان، محوطه خاکی و نامناسب این دانشگاه است، گفت: با توجه به اینکه تاکنون برای محوطه‌سازی دانشگاه فنی و حرفه‌ای طبس هیچ اعتبار ویژه‌ای در نظر گرفته نشده، اما تاکنون از محل سایر پروژه‌ها 450 میلیون ریال برای محوطه‌سازی دانشگاه هزینه شده و در حال حاضر برای آسفالت و فضاسازی بخشی از محوطه دانشگاه به حدود یک میلیارد ریال اعتبار نیاز است که البته ساماندهی تمام محوطه دانشگاه و احداث پارکینگ به اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و 500 میلیون ریال نیاز دارد.
وی همچنین از بستانکاری 3 میلیارد ریالی شهرداری طبس از دانشگاه فنی و حرفه‌ای این شهر خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر هیچ محلی برای پرداخت این مبلغ وجود ندارد و بهتر است این موضوع از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به صورت توافقی حل شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول