اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره راه و ترابری طبس:

بهسازی راه‌های طبس 280 میلیارد ریال هزینه دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره راه و ترابری طبس گفت: هم‌اکنون برای رفع مشکلات راه‌های طبس اعتباری حدود 280 میلیارد ریال موردنیاز است که این مبلغ هر لحظه افزایش می‌یابد.

بهسازی راه‌های طبس 280 میلیارد ریال هزینه دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، علی‌اکبر رحیمی صبح امروز در جمع خبرنگاران، مهم‌ترین وظیفه اداره راه و ترابری را راهداری و ایمن نگه داشتن راه‌ها دانست و اظهار داشت: احداث هر کیلومتر راه 4 میلیارد ریال هزینه دارد و هزینه نگهداری هر کیلومتر راه حدود دو تا شش درصد هزینه راهسازی است.
وی ادامه داد: هزینه هر کیلومتر خط‌کشی راه 12 میلیون ریال، هر کیلومتر گاردریل کنار جاده‌ها 350 میلیون ریال و هر مترمربع از تابلوهای اطلاعاتی یک میلیون و 500 هزار ریال است.
رئیس اداره راه و ترابری طبس با بیان اینکه بزرگترین حوزه راهداری در بین شهرستان‌های کشور مربوط به حوزه این اداره است، افزود: اداره راه و ترابری طبس که حوزه استحفاظی آن از دو بخش مرکزی و دستگردان تشکیل شده است دارای 611 کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی و یک هزار و 272 کیلومتر راه روستایی شامل 230 کیلومتر آسفالته و یک هزار و 42 کیلومتر شنی است و با وجود اینکه این میزان حتی از راه‌های برخی استان‌های کشور نیز بیشتر است اما اعتبارات اختصاص یافته شهرستانی است.
وی بیان کرد: در طبس حدود 200 کیلومتر راه دسترسی وجود دارد که فاقد پل بوده و با بارش باران بسته می‌شود، راه‌های وسیع روستایی به‌ویژه در بخش دستگردان طبس نیز با بارندگی اندک خراب شده و نیازمند بازگشایی است، و علاوه بر این آفتاب سوزان طبس در شش ماه نخست سال و رفت و آمد دام‌ها باعث خراب شدن تابلوهای اطلاعاتی جاده‌ها می‌شود.
رحیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای رفع مشکلات فعلی راه‌های طبس به اعتباری حدود 280 میلیارد ریال نیاز است که با توجه به استهلاک جاده‌ها و افزایش قیمت برخی کالاها مانند قیر، این هزینه روز به روز افزایش می‌یابد و با وضعیت فعلی شاید تا 10 سال آینده هم این مبلغ محقق نشود.
وی یادآور شد: مبلغ اختصاص یافته به اداره راه و ترابری طبس از محل اعتبارات استانی در سال 1389 24 میلیارد ریال بوده و برای سال جاری هم مبلغ 23 میلیارد ریال به تصویب رسیده، اما با وجود گذشت حدود 10 ماه از سال هنوز پرداخت نشده است.
رئیس اداره راه و ترابری طبس اضافه کرد: وقتی راه‌های شهرستان طبس به وسیله حدود 25 درصد استان‌های کشور استفاده می‌شود و در عین حال اعتبارات براساس جمعیت منطقه اختصاص می‌یابد، طبیعی است که این مبلغ تکافوی رفع مشکلات راه‌های طبس را نخواهد کرد.
وی گفت: با توجه به اینکه اعتبارات استانی و شهرستانی محدود است، باید برای برطرف شدن مشکلات راه‌های طبس اعتبارات ملی اختصاص یافته و تا حد امکان پروژه‌های راهداری و راهسازی نیز به صورت امانی به اداره راه و ترابری واگذار شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول