اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر دومین همایش ملی معماری پایدار خبر داد

ارسال 295 مقاله به دومین همایش ملی معماری پایدار

خبرگزاری فارس: دبیر دومین همایش ملی معماری پایدار گفت: در دومین همایش ملی معماری پایدار 295 عنوان مقاله به دبیرخانه ارسال شد.

ارسال 295 مقاله به دومین همایش ملی معماری پایدار

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان محمود الماسی بعد از ظهر امروز در دومین همایش ملی معماری پایدار در همدان اظهار کرد: هدف ما بر این است که این همایش به صورت مستمر و مداوم به شیوه سالانه ادامه یابد چرا که اثرگذاری و نتیجه‌بخش بودن مباحث یک همایش در تداوم آن است که عملکردهایش رصد می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل شورای برنامه‌ریزی همایش ملی معماری پایدار در همدان عنوان کرد: قرار بر این بود که این همایش در آبان ماه برگزار شود اما به دلیل مشکلاتی که خارج از حیطه شورای برنامه‌ریزی بود برگزاری این همایش تا اسفندماه به تعویق افتاد.

دبیر دومین همایش ملی معماری پایدار با اشاره به استقبال شایان توجه از برگزاری دومین همایش معماری پایدار گفت: در این زمینه تعداد و حتی کیفیت مقالات ارسالی نیز بسیار ارتقا یافت و از نظر تعداد بازدیدکننده نیز این مقالات سطح رجوع بالایی دارند.

وی با بیان اینکه در برگزاری دومین همایش ملی معماری پایدار سعی بر دعوت از اساتید بنام و ملی شده است، ابراز کرد: در محورهای برگزاری این همایش تغییراتی صورت گرفت که بر اساس آن دو محور حذف و دو محور جدید به آن اضافه شد.

به گفته الماسی اصل مقالات پذیرفته شده در دومین همایش ملی معماری پایدار 295 عنوان است که از این تعداد 100 عنوان پذیرش شدند و از این تعداد نیز 97 نفر اقدام به ثبت نام کرده‌اند که مقالات پذیرفته شده نیز از 64 دانشگاه و مرکز عالی کشور است.

استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان نیز در این همایش با بیان اینکه اقدامات در کشور ایران مقطعی و ضرب‌الاجلی است، خاطرنشان کرد: وقتی در کشور اقدامی صورت می‌پذیرد در مقطع بعدی متوقف و خاموش می‌شود در حالی که امر پیگیری و تسلسل امور بسیار مهم است.

کیانوش ذاکر حقیقی افزود: در دولت سازندگی سیاست انبوه‌سازی مسکن مورد توجه قرار گرفت که این رویکرد در درون خود کاهش کیفیت ساخت و ساز را در پی داشت که دلیل عمده آن توجه به ملاحظات اقتصادی بود که منجر به کاهش توجه به کیفیت شد.

وی با بیان اینکه در کشور مسکن به عنوان کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شود، گفت: در کشور بحث توجه به زیرساخت‌ها بدون توجه به پایداری و تأمین نیازهای آتی آن مورد توجه قرار گرفته و مسکن مهر نیز در فضاهایی ساخته میشود که دسترسی به حمل و نقل آن کم است.

استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در پایان بر لزوم استفاده بهینه از انرژی و بازیافت مواد و مصالح تأکید کرد و گفت: در چنین‌ همایش‌هایی باید چالش‌های پیش روی مشارکت در معماری پایدار نیز جزو محورهای اصلی قرار گیرد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول