اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم خبر داد

تهیه 39 مقاله در ارتباط با نقش باورهای دینی پس از وقوع بلایا

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم گفت: 39 مقاله به دبیرخانه کنگره علمی نقش باورهای دینی در کاهش آسیب‌های روانی پس از بلایا در جمعیت هلال‌احمر استان قم ارسال شد که از این تعداد 26 مقاله مورد تایید قرار گرفت.

تهیه 39 مقاله در ارتباط با نقش باورهای دینی پس از وقوع بلایا

به گزارش خبرگزاری فارس از قم خلیل‌الله سائلی ظهر امروز در نخستین کنگره علمی نقش باورهای دینی در کاهش آسیب‌های روانی پس از بلایا که در سالن اجتماعات هتل خورشید قم برگزار شد اظهار کرد: حوادث و بلایای طبیعی در دنیای کنونی منجر به مرگ و معلولیت جسمی و روانی میلیون‌ها نفر و صدمات مالی بسیاری می‌شود و آنچه در این میان و در زمان وقوع این بلایا نمود عینی بیشتری پیدا می‌کند نقش باورهای دینی و ایمان است.

وی افزود: با توجه به اینکه استان قم از جایگاه وی‍‍ژه‌ای در کشور برخوردار است توانسته‌ایم در بحث پایگاه‌های جاده‌ای و فعالیت امور جوانان شاهد شکوفایی و توسعه قابل توجهی در این عرصه باشیم.

سائلی ادامه داد: هدف از برگزاری این کنگره تشویق و ارتقای کانو‌ن‌های دانشجویی و طلاب سازمان جمعیت هلال‌احمر و آغاز برنامه‌ای جامع‌تر در خصوص فعالیت‌های هلال‌احمر در کاهش آسیب‌های روانی بعد از حادثه در تمام استان‌ها و بهره‌مندی از دستاوردهای علمی این کنگره است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم با اشاره به اینکه دعا، قضا و بلا را دفع می‌کند و باز می‌تاباند تصریح کرد: زمان بلا و اثرات روحی و روانی آن تا مدت‌های طولانی بر جسم و روح فرد آسیب‌دیده اثر خواهد گذاشت و تنها با تکیه بر ایمان و باورهای دینی می‌توان اثرات این آسیب‌ها را کاهش داد.

سائلی در ادامه خاطر نشان کرد: نقش و جایگاه روحانیون در توسعه و تحقق باورهای دینی پس از بلایا بسیار مهم بوده و با پیشرفت در حوزه دین و بهداشت روانی می‌توان از شدت اثرات و آسیب‌های روانی پس از بلا و حادثه جلوگیری کرد.

وی اذعان کرد: همچنین می‌توان با تولید و توسعه ادبیات علمی در حوزه بهداشت روان و علوم انسانی علاوه بر ترغیب اعضای جوانان هلال احمر در حوزه دین و باورهای دینی گام مؤثری در کاهش اثرات آسیب‌های بعد از آن برداشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم اظهار داشت: 42 نفر از اعضای طلاب و جوانان استان‌های مختلف با شرکت در این کنگره 39 مقاله به دبیرخانه جمعیت هلال‌احمر استان قم ارسال کرده‌اند که از این تعداد 26 مقاله مورد تایید قرار گرفت و در پایان 10 مقاله به عنوان مقاله برتر در این کنگره انتخاب شد.

وی یادآور شد: بیشتر شرکت‌کنندگان در کنگره علمی نقش باورهای دینی در کاهش آسیب‌های روانی پس از بلایا دارای تحصیلات و در سطح علمی بالایی قرار دارند.

سائلی گفت: از نفرات و مقالات برتر کنگره علمی نقش باورهای دینی در کاهش آسیب‌های روانی پس از بلایا با اعطای جوایز تجلیل شد.

انتهای پیام/و۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول