اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور خبر داد

فراخوان ارسال مقاله به همایش تولد و سلامت ایران

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور از پذیرش مقاله کارشناس مامایی واحد نظارت بر درمان این دانشکده در نخستین همایش بین‌المللی تولد سلامت زنان ایران خبر داد.

فراخوان ارسال مقاله به همایش تولد و سلامت ایران

سیدکاظم فرهمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: این همایش توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی‌شاپور با همکاری مرکز تحقیقات بهداشت باروری در 25 بهمن‌ماه گذشته به مدت سه روز در اهواز برگزار شده بود.

فرهمند با اشاره به اینکه شهین ولوی کارشناس‌ارشد مامایی این دانشکده است، یادآور شد: همکاران ایشان در تهیه این مقاله، مسعود زارع و حمیدرضا بهنام از پرستاران این دانشکده بودند که البته مدتی است به مشهد منتقل شده‌اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور گفت: مرحله سوم زایمان خطرناک‌ترین مرحله زایمان است، زیرا در صورت طولانی شدن، خطر خونریزی پس از زایمان مادر را تهدید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از این مطالعه پرستاران مذکور بررسی اثر زود یا دیر بستن بند ناف و تجویز اکسی‌توسین پس از زایمان در مدت مرحله سوم زایمان است.

به گفته وی، این کارآزمایی بالینی با سه روش در مرحله سوم 624 زایمان یک قلو در بیمارستان حکیم نیشابور انجام شد.

وی توضیح داد: در روش اول (216 مورد) بلافاصله بعد از خروج نوزاد، بندناف کلامپ شد، در روش دوم (204 مورد) بندناف رها می‌شد و پس از ظاهر شدن علایم جداشدگی جفت، بند ناف کلامپ می‌شد، در روش سوم (204 مورد) بلافاصله بعد از خروج نوزاد، بندناف کلامپ و 10 واحد اکسی‌توسین به مادر تزریق شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور اضافه کرد: در هر سه مورد بعد از ظاهر شدن علایم جداشدن با مانور Brandt-Andrews خارج می‌شد.

فرهمند یادآور شد: تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از آزمون‌های آنالیز واریانس یک طرفه، کروسکال والیس و ضریب هم‌بستگی اسپیرمن به منظور کاهش زمان مرحله سوم و نیز کاهش مقدار خونریزی نشان داد، نباید بندناف زود کلامپ شود.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول