اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش ملی راهکارهای تحقق جهاد اقتصادی خبر داد

ارسال 82 مقاله به دبیرخانه همایش جهاد اقتصادی

خبرگزاری فارس: دبیر همایش ملی راهکارهای تحقق جهاد اقتصادی با نگرش بر الگوهای دفاع مقدس گفت: 82 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

ارسال 82  مقاله به دبیرخانه همایش جهاد اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، ابوالقاسم اثنی‌عشری بعد از ظهر امروز در همایش ملی راهکارهای تحقق جهاد اقتصادی با نگرش بر الگوهای دفاع مقدس اظهار داشت: 16 مقاله از 82 مقاله ارسال شده به دبیرخانه به صورت پوستر به چاپ می‌شود و تعدادی از مقالات نیز با وجود اینکه بعد از مدت مقرر به دبیرخانه ارسال شده اما در کتابی به همین نام چاپ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از مقالات ارسال شده 10 مقاله به عنوان مقاله برتر انتخاب شد، افزود: جهاد اقتصادی با دفاع مقدس ارتباط تنگاتنگی داشته به‌ طوریکه اگر دفاع مقدس نبود، اقتصادی وجود نداشت تا مورد بررسی قرار گیرد.

اثنی‌عشری در اهمیت دفاع مقدس و تاثیر آن بر اقتصاد بیان کرد: کل سوره انفال درباره جنگ و دفاع مقدس بیان شده اما در دل این آیات به مسئله اقتصادی نیز اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان ملل متحد نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر را بهترین سند حکمران عادل اعلام کرد، اذعان داشت: تجسم و تبلور دفاع مقدس  و جهاد اقتصادی واقعی را می‌توان از نحوه زندگی پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار مشاهده کرد، علی (ع) با دفاع مقدس توانست جهاد اقتصادی داشته و فقر را از کوفه ریشه‌کن کند.

دبیر همایش ملی راهکارهای تحقق جهاد اقتصادی با نگرش بر الگوهای دفاع مقدس اظهار داشت: برای دستیابی به اهداف جهاد اقتصادی باید در مقابل مشکلات صبور بود و برنامه‌ریزی دقیق اقتصادی داشت و این برنامه‌ها و الگوهای اقتصادی در اسلام توسط ائمه اطهار عنوان شده و در نهج‌البلاغه نیز به آن پرداخته شده است.

وی با تقدیر از رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بابل در برگزاری این همایش تصریح کرد: امیدواریم این همایش مفید و راهکارهای مناسب برای دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی ارائه دهد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول