اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف گیلان خبر داد

ارسال 200 مقاله به دبیرخانه کنگره امام علی (ع)

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از ارسال بالغ بر 200 مقاله به دبیرخانه نخستین کنگره ملی امام علی (ع) در گیلان خبر داد.

ارسال 200 مقاله به دبیرخانه کنگره امام علی (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام ولی عادلی بعد از امروز در نخستین کنگره ملی امام علی (ع) در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به شخصیت استثنایی امام علی (ع) اظهار داشت: 63 سال عمر گهربار امام علی (ع) را طبق مقتضیات زمان و اتفاقاتی که برای حضرت افتاده را به پنج قسمت تقسیم کرد.

وی با بیان اینکه مرحله بعثت تا هجرت از مکه به مدینه، پذیرش اسلام، خلافت و شرکت در غزوات با پیامبر از مهم‌ترین دوران زندگی امام بوده است، افزود: علی (ع) در پذیرش اسلام پیشگام بود به طوریکه قبل از آن هرگز بت‌پرست نبود بلکه موحد بوده و با اسلام آوردن تنها اسلام را ابراز و اظهار کردند.

این مسئول از ارسال 200 مقاله به دبیرخانه کنگره امام علی(ع) در گیلان خبر داد و گفت: شرکت در این کنگره نشانه عشق مردم به ویژه دانشگاهیان به ولایت است.

وی خاطرنشان کرد: امام علی (ع) هرگز در طول سال‌های جوانی، خود را به بت‌پرستی آلوده نکرد بلکه پذیرش اسلام از طرف ایشان به معنای اظهار دیرینه اسلام بود.

عادلی با بیان اینکه علی (ع) با حضور در مکه پس از وفات پیامبر (ص) با مشکلات مختلفی از طرف مشرکان مواجه شد، اذعان کرد: علی (ع) در 26 غزوه همراه پیامبر (ص) برای اصلاح امور مسلمانان با مشرکان نبرد کرد.

وی با اشاره به خانه‌نشینی علی (ع) تصریح کرد: در طول این سال‌ها علی (ع) خانه‌نشین شد و تنها مانند یک مسلمان عادی در مدینه زندگی می‌کرد به طوری که در این مدت 25 سال سه خلیفه یکی پس از دیگری به دنبال هم خلافت کردند و هر کدام به نوبه خود از علم و افکار و مقام اجتماعی ایشان بهره بردند. 

امام جمعه موقت رشت نیز در این همایش اظهار داشت: چگونه می‌توان با این بضاعت اندک علمی، چنین انسانی را که موجب افتخار پیامبر و فخر نبی (ص) بود، توصیف کرد.

حجت‌الاسلام یوسف صدیق عربانی با بیان اینکه اگر دنیای امروز با خوی علوی انس بگیرد بسیاری از مشکلات جهان از بین می‌رود، افزود: علی (ع) انسان بزرگ و آزاده‌ای است که هرکس به اندازه بضاعت علمی خود او را وصف می‌کند.

وی امام علی (ع) را نماز مجسم خواند و بیان داشت: اگر علی (ع) نبود ما هرگز «ایاک‌نعبد» را نمی‌آموختیم از این رو باید از مادران خود سپاسگزار باشیم که ما را در دامان پاک خود به شیوه علوی تربیت کردند.

استاد حوزه و دانشگاه‌های گیلان، خاطرنشان کرد: تاریخ دیگر کسی مانند علی (ع) را به خود ندیده است زیرا او امیر مومنان بود هرچند که بسیاری از چهره‌های کاذب زمانش مانند معاویه و یزید خود را امیرالمومنین می‌نامیدند اما این لقب تنها ویژه ایشان بوده است.

وی تصریح کرد: عدالت علی (ع) به اندازه‌ای بود که حتی بر نزدیکان و یاران خود نیز شامل می‌شد.

عضو هیئت علمی واحد رشت و دبیر علمی کنگره مذکور نیز با اشاره به اهداف برگزاری این همایش اظهار داشت: تبیین شخصیت امام علی (ع) در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اجتماعی و ادبی از جمله اهداف برگزاری این کنگره ملی بوده است.

علی شهبازی با اشاره به فرا رسیدن سال نو افزود: با توجه به خصلت‌های امام علی (ع) در این فرصت مطلوب باید از بینوایان دستگیری کرد.

وی یادآور شد: به دلیل استقبال پرشور شرکت کنندگان در این کنگره، مدت ارسال مقالات دو بار تمدید شد و 15 مقاله برتر از بین 207 مقاله ارسالی با دو مرحله داوری برگزیده شدند.

این مسئول با بیان اینکه مقالات ارائه شده در سطوح مختلف دانش‌آموزی، دانشگاهی و دانشجویی، حوزوی و بخش آزاد بررسی شد، اذعان کرد: شهرکرد، اراک، گیلان و تهران به ترتیب دارای رتبه نخست تا چهارم شدند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول