اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش ملی دانشجویی جهاد اقتصادی خبر داد

پذیرش 73 مقاله در همایش جهاد اقتصادی دانشگاه مازندران

خبرگزاری فارس: دبیر علمی همایش ملی دانشجویی جهاد اقتصادی از پذیرش 73 مقاله در همایش دانشجویی جهاد اقتصادی خبر داد.

پذیرش 73 مقاله در همایش جهاد اقتصادی دانشگاه مازندران

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس از بابلسر، سعید راسخی ظهر امروز در همایش ملی دانشجویی جهاد اقتصادی بیان داشت: پیرو بیانات مقام معظم رهبری درباره لزوم حرکت جهادی در بخش اقتصادی و نام‌گذاری امسال به نام جهاد اقتصادی و همچنین به منظور بررسی خلاء‌ها و مشکلاتی که در زمینه‌های مختلف از جمله مدل‌سازی در اقتصاد کشور وجود دارد، دانشگاه مازندران به عنوان بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی استان مازندران از ابتدای امسال اتاق فکر برگزاری همایش جهاد اقتصادی را تشکیل داد و کار فکری برای برگزاری این همایش آغاز شد و با پیگیری‌های صورت گرفته، از اوایل مهر ماه این همایش وارد فاز عملیاتی شد.

راسخی درباره محورهای این همایش گفت: تبیین و مدل‌سازی جهاد اقتصادی، اقتصاد کلان و جهاد اقتصادی، اقتصاد بین‌الملل و جهاد اقتصادی، اقتصاد بخش عمومی و جهاد اقتصادی، اقتصاد آموزش و پژوهش و جهاد اقتصادی، اقتصاد اسلامی و جهاد اقتصادی، جوانان و جهاد اقتصادی و همچنین تحلیل اقتصادی و اجتماعی مسائل استان مازندران از جمله محورهای این همایش است.

وی افزود: در این همایش به صورت ویژه مشکلات اقتصادی استان مازندران مورد توجه و بررسی قرار گرفت و برای مقالات برگزیده در این زمینه جوایز ارزشمندی به نویسندگان اهدا شد.

راسخی با اشاره به اینکه در این همایش بر استفاده حداکثری از توانایی دانشجویان به منظور ایجاد روحیه‌ نشاط و اعتماد به نفس در آنان تاکید شده بود، گفت: تقریباً تمام عوامل کمیته اجرایی همایش را دانشجویان تشکیل داده‌ بودند و برای نخستین بار نیز در کمیته علمی بخشی برای حضور دانشجویان در نظر گرفته شده بود.

دبیر علمی همایش دانشجویی جهاد اقتصادی در ادامه با اشاره به استقبال و حضور خوب دانشجویان و علاقه‌مندان از این همایش گفت: در مدت زمان اندکی که از شروع فراخوان آغاز همایش گذشته بود، تعداد قابل توجهی چکیده و حتی اصل مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که در این میان حضور دانشجویان با توجه به اهداف همایش قابل توجه بوده است.

راسخی درباره تعداد مقالات برگزیده شده در همایش گفت: 73 مقاله از بین  125 مقاله رسیده به عنوان مقالات برگزیده انتخاب شد که از این تعداد 10 مقاله در روز همایش ارائه شد و 12 مقاله به چاپ رسید و همچنین 213 چکیده مقاله نیز به دبیرخانه همایش ارسال شده بود.

وی اظهار امیدواری کرد سال آینده شاهد کنفرانس ملی جهاد اقتصادی با همکاری و مشارکت دانشکده‌های دانشگاه مازندران و دانشگاه‌های سراسر کشور خواهیم بود.

دبیر علمی همایش ملی دانشجویی جهاد اقتصادی در پایان گفت: با توجه به اینکه مقوله جهاد اقتصادی مبحثی پویاست و محدود به یک سال نمی‌شود، موضوع‌های مطرح شده در این همایش در سومین دوره همایش ملی دانشجویی اقتصاد ایران که اردیبهشت ماه سال آینده در دانشگاه مازندران برگزار می‌شود نیز پیگیری شود.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول