اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبی خبر داد

توزیع هزاران نسخه راهنمای بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی در میان مسافران

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از توزیع هزاران نسخه راهنمای امامزادگان شاخص استان در میان زائران، مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد.

توزیع هزاران نسخه راهنمای بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی در میان مسافران

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی راهنمایی و هدایت صحیح مسافران، گردشگران و زائران نوروزی بقاع متبرکه از طریق بروشور، نقشه و راهنمای زائر، اطلاع‌رسانی مستمر از فعالیت‌ها و برنامه‌های بقاع متبرکه در رسانه‌ها به ویژه شبکه‌های صدا و سیما در استان را از جمله برنامه‌های اطلاع‌رسانی این اداره کل در طرح آرامش بهاری دانست.

وی با اشاره به استقبال گسترده مردم و زائران از برنامه‌های این طرح در بقاع متبرکه و حضور چشمگیر 30 هزار نفری زائران در برنامه تحویل سال نو در 17 امامزاده استان افزود: به منظور آگاهی از نظرات مردم و سنجش میزان رضایتمندی مسافران نوروزی از کیفیت خدمات بقاع متبرکه طرح نظرسنجی از مردم از طریق شماره پیامک 10000114 در امامزادگان مشمول طرح آرامش بهاری در حال اجرا است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با قدردانی از همکاری مطلوب صدا و سیمای مرکز استان در پوشش برنامه های آرامش بهاری  بقاع متبرکه و امامزادگان استان گفت: صدا و سیمای استان  اطلاعات لازم را از نحوه اجرای طرح و تسهیلات آن به عموم مردم و زائران ارائه کرده‌اند.

گرایلی با اشاره به دیگر فعالیت‌های اطلاع رسانی این اداره کل گفت: تولید خبر از استقبال مردم از زیارتگاه‌ها در طرح آرامش بهاری، توزیع بروشور معرفی بقاع متبرکه، نقشه و راهنمای زائران در میان مردم، نصب هزاران متر بنر و استند در سطح بقاع متبرکه از دیگر فعالیت‌های این اداره کل در طرح آرامش بهاری است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه معرفی موقوفات و بقاع متبرکه استان در آستانه مبارکه شهدای باقریه بیرجند گفت: نمایشگاه معرفی بقاع و موقوفات شاخص استان حاوی تابلوهای نمایشگاهی در معرفی 30 امامزاده و موقوفه شاخص خراسان‌جنوبی است که در زیر هر تابلو معرفی اجمالی موقوفه یا امامزاده به صورت فارسی و لاتین درج شده است.

*بازدید چشمگیر مسافران از زیارتگاه‌ خواهر امام رضا (ع) در سربیشه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه از بازدید چشمگیر مسافران نوروزی از زیارتگاه‌ خواهر امام رضا (ع) خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی سنجری با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در جوار دو بقاع و اماکن متبرکه این شهرستان اظهار داشت: در این شهرستان چندین بقعه مبارکه متعلق به امامزادگان وجود دارد که مشهورترین بقاع متبرکه این شهرستان آستانه مبارکه بی‌بی زینب‌خاتون (س) خواهر امام هشتم است که واقع در روستای کاهی بخش مود در 52 کیلومتری شهرستان سربیشه و در بخش مود در مجاورت روستای کاهین واقع شده است.

وی گفت: این امامزاده از مشهورترین بقاع متبرکه در سطح استان خراسان جنوبی است که به دلیل ارادت ویژه مردم و دیدن کرامات متعدد از این امامزاده بزرگوار که شرح برخی در کتاب بهارستان آمده است و به دلیل آب و هوای مطبوع و منطقه سیاحتی و تفریحی، همه روزه پذیرای خیل عظیمی از زوار است.

سنجری اضافه کرد: در حال حاضر این آستانه دارای 30 باب زائرسرا و دو سالن بزرگ برای برگزاری مجالس و تعدادی خانه قدیمی متعلق به بخش خصوصی است که در ایام تابستان در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: ساختمان جدید بقعه نیز در حال احداث و دارای ضریح مطلا است و طرح جامع بقعه در زمینی به مساحت حدود 20 هکتار تهیه شده که در دست اقدام است.

انتهای پیام/خ۳۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول