اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل بنیاد توسعه و عمران موقوفات خبر داد

پیشرفت 60 درصدی پروژه‌های اوقاف در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیر عامل بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور از پیشرفت 60 درصدی موقوفات مازندران خبر داد.

پیشرفت 60 درصدی پروژه‌های اوقاف در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران عبدالرضا عابد در جلسه هیئت مدیر بنیاد توسعه و عمران موقوفات این استان اظهار داشت: بنیاد توسعه و عمران موقوفات مازندران در اجرای پروژه‌های موقوفات در سطح استان در سال جاری تاکنون پیشرفت فیزیکی 60 درصدی داشته است.

مدیرعامل بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور افزود: در اجرا و پیاده شدن پروژه‌ها باید کارشناسی دقیق صورت گیرد.

وی ادامه داد: در سال جهاد اقتصادی براساس فرمایش مقام معظم رهبری حرکت خوبی در احیا موقوفات و سرمایه‌گذاری در این زمینه شده است.

عابد خاطرنشان کرد: برای زنده کردن موقوفات باید خسارت هم بدهیم و در جاهایی ضرر کنیم تا احیا موقوفات صورت گیرد.

معاون عمرانی استانداری مازندران نیز در این جلسه گفت: باید از تمام توان برای پیشبرد اهداف مقدس سازمان اوقاف و امور خیریه و گسترش و احیاء موقوفات مخروبه و سازماندهی آن استفاده کرد.

سید عیسی هاشمی با اشاره به اینکه برای احیای موقوفات از ظرفیت‌های موجود در استانداری می‌شود، ادامه داد: وقف از جایگاه بزرگی در اسلام برخوردار است و عواید حاصل از موقوفات به متن جامعه برگشت داده می‌شود.

* شتاب ساخت و ساز موقوفات در سال 91

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این جلسه تصریح کرد: ساخت و ساز موقوفات در سال 91  شتاب بیشتری می‌گیرد.

حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی با بیان اینکه برای تمامی موقوفات که به صورت مخروبه هستند با دعوت از سرمایه‌گذاران و پیمانکاران این موقوفات در یک روز به مناقصه گذاشته می‌شود، ابراز داشت: تراکم در بافت فرسوده مشکلاتی را برای شهرداری‌ها به وجود آورده، ولی با هماهنگی مدیر کل دفتر امور شهرداری‌ها و شوراهای استانداری مازندران برای سال آینده به گونه‌ای عمل می‌شود که مشکلاتی به وجود نیاید.

مدیر کل اوقاف مازندران یادآور شد: برای احیا موقوفات و سرمایه‌گذاری اوقاف زمین‌های موقوفات را شناسایی کرده و در اختیار بنیاد قرار می‌دهد تا موقوفات حفظ و احیاء شود.

سهرابی متذکر شد: در سال جاری هفت پروژه موقوفه در اختیار بنیاد توسعه و عمران موقوفات مازندران قرار گرفته و اجرای این هفت پروژه آغاز شده تا به حال از رشد خوبی برخوردار بوده است.

در این جلسه از سوی مدیر عامل بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور سیدعیسی هاشمی به عنوان رئیس هیئت مدیره بنیاد توسعه و عمران موقوفات مازندران انتخاب شد.

انتهای پیام/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول