اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرکل اوقاف کرمان

اداره اوقاف شهرستان انار افتتاح شد

خبرگزاری فارس: با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان اداره اوقاف شهرستان انار افتتاح شد.

اداره اوقاف شهرستان انار افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان انار، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح و راه‌اندازی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان انار اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه سه شاخصه مهم شامل موقوفات فاقد متولی، وجود امامزادگان و بقاع متبرکه و مساجد و اماکن مذهبی را دارد.

وی با بیان اینکه باید بستر فرهنگ وقف را در جامعه فراهم کنیم، عنوان کرد: مردم باید بهتر به مسائل وقف آشنا شوند و مهم‌تر رعایت مسائل شرعی است.

قاسمی‌زاده افزود: این سازمان هم دولتی و هم غیر دولتی است و باید رعایت قانون و مقررات و حقوق واقفان بسیار اهمیت داده و عمل شود.

وی گفت: در حال حاضر 19 اداره و دفتر نمایندگی اوقاف در شهرستان‌های کرمان راه‌اندازی شده و ان‌شاء‌الله در سال 91 ساختار سازمانی جدید نیز ابلاغ می‌شود که رشد چشمگیری در اوقاف شاهد هستیم.

قاسمی‌زاده از رشد 30 درصدی وقف در استان کرمان خبر داد و ابراز داشت: نوع وقف هم مهم است و معیار در وقف توسط واقف مشخص می‌شود و با همکاری خیران و مسئولان روزبه‌روز واقفان افزایش پیدا می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: طی سال جاری سه اداره اوقاف در شهرستان‌های انار، ریگان و کهنوج راه‌اندازی شده و تا پایان سال اداره اوقاف شهرستان فهرج نیز افتتاح می‌شود.

وی ابراز داشت: نخستین کاری که در شهرستان انار باید انجام داد این است که با کمک خیران موقوفات گذشته را احیا‌ کنیم. 

قاسمی‌زاده بیان داشت: بخش دوم وظایف اوقاف مؤسسه‌های خیریه است، خیران یک مجموعه قوی و مهم در کشور هستند و می‌تواند برای رفع نیازهای اجتماعی دینی فرهنگی این شهرستان موفق باشد.  

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول