اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور اوقافی تویسرکان اعلام کرد

بدهی 20 میلیونی ادارات دولتی به اوقاف تویسرکان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور اوقافی تویسرکان از بدهی 20 میلیونی ادارات دولتی به اوقاف خبر داد و گفت: آموزش و پرورش با 15 میلیون بدهی بزرگترین بدهکار اوقاف تویسرکان است.

بدهی 20 میلیونی ادارات دولتی به اوقاف تویسرکان

علی افشاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه اداره اوقاف تویسرکان در سال 61 افتتاح شده و دارای بیش از 120 موقوفه منفعتی و بیش از 200 موقوفه انتفاعی و مساجد است، اظهار داشت: این شهرستان دارای 24 امامزاده و یک پیامبر عظیم‌الشأن و 89 موقوفه است.

وی با بیان اینکه موقوفات تویسرکان دارای 500 رقبه درآمدزا اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی مستأجران موقوفات است، عنوان کرد: درآمد اوقاف تویسرکان در سال 90 بیش از 80 میلیون تومان بوده که نسبت به سال گذشته رشد 40 درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس اداره امور اوقافی شهرستان تویسرکان با اشاره به برنامه‌های اوقاف این شهرستان در سال 91، گفت: هدف ما بر این است که تمام رقبات بافت فرسوده تویسرکان را در سال آینده بازسازی کرده و سپس نسبت به سنددار کردن همه موقوفاتی که فاقد سند مالکیت هستند اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه در سال 91، همه اسناد اجاره‌ای که منقضی شده نیز تنظیم سند اجاره می‌شود، ابراز داشت: عمده فعالیت‌های اداره اوقاف با توجه به تفاهمنامه‌های سازمان اوقاف و ثبت اسناد به سمت سنددار کردن و تثبیت موقوفات شهرستان است.

افشاری با بیان اینکه بیش از 60 درصد از موقوفات شهرستان تویسرکان، دارای سند مالکیت هستند، گفت: 40 درصد باقیمانده نیز در سال 91 سنددار می‌شوند.

وی پروژه‌های عمرانی اوقاف تویسرکان در سال 91 را معطوف به سه امامزاده محمد(ع) شأن‌آباد، امامزاده ناصر(ع) و امامزاده عبدالله(ع) بین جاده سرکان ارتیمان، این شهرستان دانست و تصریح کرد: امامزاده عبدالله با توجه به اینکه خیران و هیئت امنای بسیار خوبی دارد، توانسته نزدیک به 80 میلیون تومان جذب اعتبارات مردمی داشته باشد.

رئیس اداره امور اوقافی شهرستان تویسرکان ادامه داد: امامزاده عبدالله(ع) تویسرکان که پیشرفت ساختمانی 40 درصدی دارد از 400 متر به حدود 1500 متر افزایش بنا داشته و توسعه داده شده است. مشکلاتی در خصوص تثبیت مالکیت بقعه امامزاده عبدالله(ع) با شهرداری سرکان وجود داشت که با پیگیری‌های خوبی که صورت گرفت نزدیک به 4.5 هکتار اراضی امامزاده تثبیت و ثبت شده است.

افشاری گفت: در خصوص امامزاده ناصر(ع) نیز با توجه به اینکه بر اساس پیگیری‌های انجام شده، این امامزاده جزو منطقه گردشگری تویسرکان است هرساله اعتباری از طرف استانداری و بودجه استانی به آن اختصاص می‌یابد که دارای طرح جامع مصوب سازمان است که بر اساس این طرح اعتباری حدود 3 میلیارد تومان نیاز دارد تا بتوانیم اجرایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امامزاده شأن‌آباد(ع) نیز طرح توسعه دارد اما با توجه به اینکه املاک امامزاده محدود است نتوانستیم برای آن طرح جامع تهیه کنیم و به تصویب برسد.

رئیس اداره امور اوقافی شهرستان تویسرکان ابراز داشت: طرح توسعه این پروژه حدود 60 درصد انجام شده و در سال آتی تحول چشمگیری در آن صورت خواهد گرفت.

وی در بخش پایانی سخنانش در ارتباط با وضعیت بدهی ادارات دولتی به اوقاف تویسرکان نیز گفت: ادارات دولتی تویسرکان حدود 20 میلیون تومان بدهی به اوقاف شهرستان تویسرکان دارند که بیشترین بدهی نیز مربوط به اداره آموزش و پرورش با رقمی حدود 15 میلیون تومان است.

افشاری در پایان با بیان اینکه آموزش و پرورش در شرف پرداخت بدهی و اجاره سال 90 به اوقاف است که مقداری از آن را پرداخت کرده، تصریح کرد: بدهی اجاره آموزش و پرورش در سال 89 پرداخت نشده و البته می‌توان گفت که مخابرات و دادگستری شهرستان تویسرکان جزو ادارات خوش‌حساب اوقاف هستند.

انتهای پیام/خ۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول