اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان تاکید کرد:

لزوم اعتماد سازی به واقفان در زمینه اوقاف

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان بر لزوم اعتماد سازی واقفان در زمینه موقوفات تاکید کرد.

لزوم اعتماد سازی به واقفان در زمینه اوقاف

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در جمع کارکنان اداره کل اوقاف استان زنجان با اشاره به اینکه وقف آثار مثبتی در جامعه دارد، افزود: سنت حسنه وقف همواره مورد تاکید ائمه معصومان (ع) بوده است.

وی با تاکید بر لزوم اعتماد سازی در زمینه وقف اضافه کرد: در حال حاضر با تلاش مسئولان اداره اوقاف اعتماد سازی مناسبی توسط متولیان امر به وجود آمده است.

امام جمعه زنجان در ادامه با تاکید بر لزوم آگاه سازی مردم در زمینه وقف افزود: ترویج فرهنگ در جامعه از جمله موضوعاتی است، که باید مورد توجه مسئولان اجرایی در این بخش قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اطلاع رسانی صورت گرفته در زمینه فرهنگ وقف اضافه کرد: در حال حاضر برخی از مردم اطلاع چندانی از موضوع وقف و اینکه وقف شامل چه مواردی می‌شود را ندارند.

آیت‌الله خاتمی همچنین با اشاره به اطلاع رسانی در زمینه اجرای نیات واقفان افزود: باید به مردم اطلاع رسانی شود، که در صورتی که واقف اقدام به عمل وقف در زمینه خاصی می‌کند، فقط می توان وقف را در همان مورد هزینه کرد.

وی با اشاره به تبدیل به احسن کردن موقوفات صورت گرفته در استان ادامه داد: باید از موقوفات به صورت اصولی استفاده شود.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به برخی از فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی افزود: امامزاده‌ها از جمله مکان‌هایی هستند که می‌توانند به قطب فرهنگی و مرکز فعالیت‌های فرهنگی تبدیل شوند.

وی با اشاره به اینکه امامزاده سید ابراهیم زنجان از ظرفیت بالایی به منظور انجام کارهای فرهنگی برخوردار است، اضافه کرد: مسئولان اداره کل اوقاف می‌توانند با استفاده از این ظرفیت در راستای افزایش فعالیت‌های فرهنگی در جامعه و به ویژه بقاع متبرکه اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول