اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

متصدیان اوقاف مضجع امام‌زادگان را به قطب فرهنگی تبدیل کنند

خبرگزاری فارس: در پیام آیت‌الله نوری‌همدانی به همایش میقات‌الرضا(ع) آمده است: متصدیان اوقاف با مدیریت صحیح و کوشش فراوان مضجع هر یک از امام‌زادگان را به یک قطب فرهنگی تبدیل کنند.

متصدیان اوقاف مضجع امام‌زادگان را به قطب فرهنگی تبدیل کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در پیام آیت‌الله نوری‌همدانی به این همایش آمده‌ است: زائرانی که راه مشهد را در پیش دارند شایسته است قبور مطهر امام‌زادگانی را که در بین راه وجود دارد زیارت کنند و احترام و عظمت آنها را در نظر بگیرند و در آن مکان‌های مطهر نیز به عبادت قیام کنند.

در بخش دیگری از این پیام با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر اینکه قبور امام‌زادگان باید قطب فرهنگی باشند، آمده است: متصدیان اوقاف با مدیریت صحیح و کوشش فراوان این موضوع مهم را عملی ساخته‌ و مضجع هر یک از امام‌زادگان را یک قطب فرهنگی ساخته و در آنجا وسایلی برای آشنایی بیشتر به معارف اهل‌بیت(ع) و ارائه فرهنگ اسلام که امور عبادی آن با مسائل سیاسی و اجتماعی نیز توأم است، فراهم کنند.

در ادامه این پیام آمده است: اکنون که این اقدام شایسته از سوی متصدیان اوقاف صورت گرفته شایسته است، زوار از برکات و آثار معنوی این زیارتگاه‌ها در راه تقریب به خداوند و خودسازی استفاده کنند.

آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی نیز در پیام دیگری اظهار داشت: شناسایی قبور متبرک امام‌زادگان تفسیر عملی سوره مبارکه کوثر است.

وی با تأکید بر اینکه نام مبارک ائمه(ع) ماندگار است و وجود مبارک ولی‌عصر(عج) به عنوان بقیه‌الله مطرح است، گفت: بر این اساس شناخت بقاع متبرک و قبور پر برکت، تفسیر عملی سوره کوثر است.

آیت‌الله جوادی‌آملی گفت: در این میان باید بسیار دقیق بود، نه افراط و نه تفریط و نه خوش‌بینی و نه بدبینی در کار باشد.

وی تصریح کرد: بقاع اما‌مزادگان باید محققانه، پژوهشگرانه و عالمانه از منظر تاریخ و نیز از روی سندهای شجره‌ای شناخته شوند تا حرمت این شجره طیبه محفوظ بماند.

وی ادامه داد: قبور سادات و دودمان پیامبر(ص) و بقاع متبرک را باید شناسایی و ارزیابی کرد و آنها را از فرسودگی خارج کرد و برای آنها رواق ساخت.

آیت‌الله جوادی‌آملی افزود: آنان مصداق روشن کوثر و حافظان شجره طیبه و ناشران اهل ولایت و مبلّغان آثار هستند و قبور آنها هم منشأ برکات است.

وی تصریح کرد: اوقات خراسان‌رضوی در معرفی و شناساندن بیشتر آنها کاری پر برکت است که سایر استان‌ها هم باید آن را انجام دهند، زیرا حیات و ممات این افراد صرف دین شده و تشکیل چنین ستاد و همایشی، تنظیم شجره سیادت این بزرگواران همه در راستای تفسیر سوره مبارکه کوثر است.

انتهای پیام/و30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول