اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرهنگی اوقاف کرمان اعلام کرد

پیشرفت 90 درصدی برنامه‌های فرهنگی اوقاف کرمان

خبرگزاری فارس: سرپرست فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از پیشرفت 90 درصدی اجرای برنامه‌های فرهنگی استان در 9 ماهه سال جاری خبر داد.

پیشرفت 90 درصدی برنامه‌های فرهنگی اوقاف کرمان

حجت‌الاسلام سید‌ رضا فاطمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در سال جاری توجه ویژه‌ای به فعالیت‌های فرهنگی داشته و در این راستا برنامه‌های مختلف فرهنگی را به مرحله اجرا گذاشته است.

وی تصریح کرد: ایجاد 15 باب کتابخانه در 27 بقعه متبرکه، اقامه نماز جماعت در 21 بقعه از بقاع متبرکه به صورت دائم و دوره‌ای، برگزاری 675 جلسه مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی در 25 بقعه، برگزاری 2 هزار و 500 جلسه قرآن کریم در 51 بقعه برگزاری طرح نشاط معنوی در 32 بقعه، برگزاری دعای عرفه در 25 بقعه، برگزاری 150 محفل انس با قرآن بخشی از برنامه‌های فرهنگی استان در 9 ماهه سال جاری است.

فاطمی با اشاره به ضرورت ساماندهی اوقات فراغت جوانان در تابستان خاطرنشان کرد: طرح نشاط معنوی تابستان در 32 بقعه استان کرمان به مرحله اجرا در آمد.

وی با اشاره به دهه ولایت و امامت گفت: در 43 بقعه استان کرمان مراسم جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی برگزار شده است.

فاطمی ابراز داشت: یکی از فرمایشات ‌رهبر معظم انقلاب اسلامی تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور است که در این راستا اداره کل اوقاف و امور خیریه برنامه‌های متعددی را به مرحله اجرا گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه با برپایی نمایشگاه کتاب و پوستر در بقاع متبرکه سلسله مباحث فرهنگی دنبال شده است، عنوان کرد: توزیع 500 دوره پوستر و بروشور فرهنگی در 51 بقعه شاخص استان کرمان، اجرای طرح آرامش بهاری در 40 بقعه و پذیرایی از مهمانان نوروزی صورت گرفت.

سرپرست امور فرهنگی اداره کل اوقاف کرمان ابراز داشت: توزیع 15 هزار جلد کتابچه غدیر و برگزاری یک هزار و 500 مراسم‌ بصیرت عاشورایی در 51 بقعه استان از دیگر برنامه‌های فرهنگی طی 9 ماه سال 90 است.

وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای انس و آشنایی بیشتر با قرآن کریم ‌است که باید از لحظه لحظه آن استفاده کرد، گفت: برگزاری 5 هزار و 757 جلسه تفسیر قرآن کریم در بقاع متبرکه استان از دیگر برنامه‌های اداره کل است.

فاطمی اظهار داشت: به مناسبت ماه مبارک رمضان 15 هزار جلد قرآن کریم و 5 هزار جلد مفاتیح در استان کرمان در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و حرم مطهر امامزادگان توزیع شده است.

سرپرست فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان ابراز داشت: در 100 مکان استان کرمان در برگزاری مراسم اعتکاف مساعدت شده است.

فاطمی با اشاره به برگزاری کنگره ملی امام حسن عسکری (ع) از شهادت تا ولایت اذعان داشت: بررسی امامت از نظر قرآن کریم و روایات، زندگی و سیره علمی امام حسن (ع)، فعالیت‌های سیاسی آن حضرت، سیره اخلاقی امام حسن عسکری (ع)، سیره مهدوی امام حسن عسکری (ع) و موضوعات متفرقه از محورهای این کنگره هستند.

وی تصریح کرد: این جشنواره با توجه به اهمیت وقف از دیدگاه اسلام به منظور نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه برگزار شد.

فاطمی خاطرنشان کرد: ترویج و تبلیغ سنت حسنه وقف در اقشار مختلف جامعه، ایجاد نگرشی جدید به وقف از جنبه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، معرفی سنت حسنه وقف و آثار و برکات آن در ابعاد مختلف اعتماد سازی عمومی مردم نسبت به عملکرد سازمان اوقاف را از اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.

سرپرست فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: این جشنواره در دو رشته خوشنویسی و ادبی برگزار شده است که در بخش خوشنویسی مصطفی عزیز‌اللهی از زرند‌، قادر اسماعیل‌زاده و‌ مجتبی خدایاری از بردسیر به عنوان نفرات اول تا سوم برگزیده شده‌اند.

فاطمی همچنین اعزام 500 مبلغ در مناسبت‌های مختلف تبلیغی به بقاع متبرکه استان کرمان خبر‌ داد و اذعان داشت: این مبلغان با حضور در بقاع متبرکه با برگزاری جلسات، سخنرانی و عزاداری‌ به سئوالات شرعی، مذهبی و دینی‌ پاسخگو هستند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول