اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

ثبت اطلاعات 1500 مسجد در سامانه اطلاعات اوقاف زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: اطلاعات یک هزار و 500 مسجد زنجان در سامانه اطلاعات اداره کل اوقاف استان ثبت شده است.

ثبت اطلاعات 1500 مسجد در سامانه اطلاعات اوقاف زنجان

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: سامانه جامع موقوفات به همت مسئولان اداره کل اوقاف با هدف اطلاع رسانی درست و صحیح ایجاد شده است.

وی با اشاره به وجود 2 هزار و 300 موقوفه در استان زنجان یادآور شد: خوشبختانه با اطلاع‌رسانی مناسب صورت گرفته از آغاز امسال بیش از 50 موقوفه به موقوفات استان زنجان اضافه شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه اطلاعات رقبات و موقوفات استان در سامانه جامع اطلاعات گنجانده شده است، افزود: همچنین اطلاعات یک هزار و 500 مسجد نیز در این سامانه گردآوری شده است.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات اقدام بسیار مناسبی در زمینه ترویج فرهنگ وقف و اعتماد سازی در این زمینه است، ادامه داد: در این سامانه تمام اطلاعات مربوط به موقوفات بیان شده است.

حجت‌الاسلام باقری یادآور شد: در سامانه جامع اطلاعات اداره کل اوقاف حتی اطلاعات مربوط به مستاجران نیز گنجانده شده است.

وی تصریح کرد: در سامانه جامع موقوفات همچنین زمانی که ملک یا رقبه مورد نظر وقف شده با ذکر مشخصات ظاهری بنا نیز آورده شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نوع موقوفه را نیز از دیگر اطلاعاتی عنوان کرد که در سامانه جامع موقوفات ثبت شده است.

وی خاطر نشان کرد: با ثبت نوع موقوفه و نیت وقف کننده می‌توان فهمید که درآمد حاصل از موقوفه مذکور در کدام بخش هزینه شود.

حجت‌الاسلام باقری موقوفه عام یا خاص بودن را نیز از دیگر اطلاعات موجود در سامانه موقوفات عنوان کرد و افزود: مسئولان اداره کل اوقاف درآمد حاصل از موقوفات را با توجه به نیت مورد نظر واقفان هزینه می‌کنند.

وی با بیان اینکه میزان وصولی و درآمد حاصل از موقوفات در سامانه جامع ثبت شده است، ادامه داد: حتی عکس مستاجر موقوفه مورد نظر نیز در این سامانه ثبت شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: ایجاد سامانه جامع موجب اعتماد سازی در فرهنگ وقف شده و موجب می‌شود، اطلاعات مربوط به موقوفه مورد نظر پس از سالیان سال محفوظ بماند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول