اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دزفول در مجلس:

نگرش دستگاه‌های اجرایی به رونق اقتصادی باید تغییر کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: نگرش دستگاه‌های اجرایی به مؤلفه‌های رونق اقتصادی باید تغییر کند و در این‌باره باید تلاش کنیم.

نگرش دستگاه‌های اجرایی به رونق اقتصادی باید تغییر کند

سید احمد آوایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار داشت: باید نگرش دستگاه‌های دولتی و اجرایی به بخش تولید، اقتصاد و مؤلفه‌های اقتصادی دخیل در رشد اقتصادی تغییر کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط داخلی و بین‌المللی ایران، مقام معظم رهبری در پیام نوروزی مهم‌ترین مطلب را طرح فرمودند چرا که راه برون رفت از چالش تحریم‌ها را رونق تولید داخلی و حمایت از سرمایه‌گذاری ایرانی اعلام کرد.

وی تأکید کرد: مبارزه با تحریم‌های خارجی تنها با افزایش تولید و تلاش در راستای افزایش سطح کیفی محصولات میسر است و در این باره باید با برنامه‌ریزی عمل کرد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر مسئولان «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» را باور کنند و در همین مسیر تمهیدات لازم را فراهم آورند، در پایان سال 91 شاهد آن خواهیم بود که بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شود و ایران در خیلی از زمینه‌ها به خودکفایی می‌رسد.

آوایی تأکید کرد: باید بار دیگر با شعار ما می‌توانیم در راستای تحقق این شعار تلاش کنیم و در این باره برنامه‌ریزی کارشناسی لازم است.

وی نفش دولت به ویژه بانک‌ها را در تحقق نام سال 91 مهم و کلیدی خواند و ادامه داد: افرادی که قدرت کارآفرینی دارند، سرمایه گذاری آنها در بخش تولید یک نوع ایثار تلقی می‌شود زیرا هم اکنون حوزه خدمات از لحاظ توجیه اقتصادی خطر کمتر و درآمد بیشتری دارد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید بکوشیم تا خطر سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران کاهش یابد و به این دلیل مجلس آمادگی هرگونه همکاری در این زمینه را دارد.

وی با یادآوری رخداد فساد بزرگ 3 هزار میلیارد تومانی در نظام بانکی کشور، ادامه داد: فقدان شفافیت در عرضه خدمات و تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران واقعی موجب شده تا افراد برای دریافت آن کمک‌ها به مسیر‌های غیرقانونی متوسل شوند که این مسئله فساد اداری را دامن می‌زند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: وام و تسهیلاتی بانکی که از طرق غیر قانونی به دست سرمایه گذار می‌رسد، دیگر توجیه اقتصادی ندارد زیرا در مسیر پر پیچ و خم طی شده، مبلغ قابل ملاحظه‌ای از آن کسر شده اما فرد وام گیرنده باید کل آن رقم اولیه را در قالب اقساط به بانک عودت دهد.

وی با بیان اینکه مجلس باید در قوانین مربوط به تسهیل فضای کسب و کار و سرمایه‌گذاری تجدید‌نظر کند، افزود: از دستگاه قضایی انتظار می‌رود از این پس با اخلال‌گران و مفسدان اقتصادی محکم و قاطع برخورد کند تا با تأمین امنیت، بستر مقدماتی برای سرمایه‌گذاری ایرانیان در عرصه تولید مساعد شود.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول