اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اهواز در مجلس:

افزایش کیفیت محصولات و پرهیز از استفاده محصولات خارجی در اولویت باشد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش در راستای افزایش سطح کیفیت محصولات داخلی و پرهیز از استفاده محصولات تولیدات خارجی برای سال تولید ملی در دستور کار باشد.

افزایش کیفیت محصولات و پرهیز از استفاده محصولات خارجی در اولویت باشد

ناصر سودانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: در سال91 که از طرف مقام معظم رهبری سال تولید ملی نام‌گذاری شده باید در راستای ارتقای سطح کیفی محصولات داخلی گام برداریم.

وی افزود: باید تولیدات داخلی به حدی افزایش کیفیت داشته باشند تا مردم از محصولات خارجی استفاده نکنند و این مهم باید در دستور کار برنامه‌ریزی مسئولان باشد.

سودانی درباره ضرورت توجه مسئولان برای عملیاتی کردن شعار سال 91 «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی»، گفت: امسال باید روحیه جهاد اقتصادی در عرصه‌های صنعت و کشاورزی بیش از پیش نمایان شود که این امر نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، هماهنگ و عملیاتی همه دستگاه‌های اجرایی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید تا جایی تلاش کنیم که محصولات ایرانی در جهان از بهترین کیفیت برخوردار باشند و کشورهای اروپایی برای وارد کردن محصولات ایرانی در صف‌های طولانی قرار بگیرند و این مهم تنها با تلاش در راستای افزایش سطح کیفی محصولات محقق می‌شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، رونق تولید داخلی را لازمه افزایش نرخ رشد اقتصادی در کشور خواند و افزود: افزایش کیفیت محصولات و کالاهای ایرانی در کنار پرهیز از مصرف تولیدات خارجی دو فاکتوری هستند که هدف نام‌گذاری سال 91 را محقق می‌کنند، اما این دو با اقدام‌های شعاری و برگزاری همایش و سمینار به منصه ظهور نمی‌رسند.

سودانی با اشاره به اینکه باید در راستای تحقق این دو شعار برنامه عملی ارائه شود، گفت: مجلس برای تحقق این شعار آماده بررسی هرگونه لایحه است و باید مسئولان در این باره اقدامات جهادی و زیربنایی را در دستور کار خود قرار دهند تا بر اساس قانون راه برای تحقق این شعار باز شود.

وی با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف، اشتغال زایی، رونق تولید داخلی منجر به افزایش صادرات و کاهش واردات می‌شود، افزود: سرمایه‌های ملی و داخلی از آن قابلیت برخوردارند که در قالب برنامه‌ای مدون چرخه‌های اقتصاد کشور را در جهت خودکفایی به گردش درآورند، اما این مسئله باید به یک باور ملی تبدیل شود وگرنه راه به جایی نمی‌برد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، حمایت دولت از تولیدکنندگان را مهم و ضروری خواند و اذعان داشت: خیلی از طرح‌های تولیدی نیم تمام ماندند چون تغییر فضای اقتصادی کشور همچون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش نرخ تورم ادامه کار را برای آن‌ها غیر ممکن کرد یا بسیاری از کارخانه‌ها آماده راه اندازی هستند اما سرمایه در گردش ندارند.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول