اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس:

استفاده از کالای خارجی باید به عنوان یک امر مذموم تلقی شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: با نامگذاری سال جدید به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی استفاده از کالای خارجی باید به عنوان یک امر مذموم تلقی شود.

استفاده از کالای خارجی باید به عنوان یک امر مذموم تلقی شود

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نیازمند سلسله اقدامات و پیش ‌نیازهایی است که یکی از مهم‌ترین این پیش‌ نیازها اراده جدی در همه لایه‌های جامعه از قبیل مردم، دولت و سرمایه‌گذاران است.

وی تصریح کرد: بدون شک اگر اراده جدی برای حمایت از تولید ملی داشته باشیم سایر مسائل با همت و تلاش مضاعف عملیاتی خواهند شد.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این اراده جمعی جز با فرهنگ‌سازی از طریق دولت و رسانه‌ها محقق نخواهد شد ادامه داد: برای شکل‌گیری یک اراده جدی باید همه بخش‌های جامعه فعال شده و فرهنگ استفاده از کالای خارجی به عنوان یک امر مذموم تلقی شود.

سلیمی گفت: عده‌ای از افراد که از کالاها و مارک‌های خارجی استفاده می‌کنند، خود را دارای تشخص بالا می‌دانند، در حالی که این تشخص و کلاس بالای یک فرد نیست، بلکه نشانه عقب‌ماندگی فکری آن فرد در امر رونق ‌بخشی به اقتصاد سایر کشورها است.

وی با بیان اینکه در برنامه پنجم رشد هشت درصدی بخش ‌اقتصاد در دستور کار قرار گرفته ادامه داد: لازمه دست‌یابی به یک اقتصاد پویا و فعال حمایت از تولید ملی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

منتخب مردم دلیجان و محلات در مجلس آتی با تاکید بر اینکه برای داشتن اقتصادی پویا و فعال نباید مرزهای کشور به روی کالاهای خارجی گشوده شود عنوان کرد: ایران دارای بیش از 70 میلیون نفر جمعیت است که این جمعیت بازار خوبی را برای تولید و مصرف کالاهای داخل فراهم می‌سازد که با کمی برنامه‌ریزی و تلاش می‌توان این بازار را به دست آورد.

سلیمی ورود کالاهای خارجی را موجب رکود اقتصاد کشور دانست و ادامه داد: برای جامه عمل پوشاندن به فرمایشات مقام معظم رهبری در امر تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه داخلی بانک‌ها باید تغییر رویه داده و حمایت‌های خود را از تولید گران افزایش دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اکثر تولیدکنندگان داخلی برای تامین سرمایه در گردش با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند تصریح کرد: پرداخت تسهیلات بانکی اگر در عرصه تولید به کار گرفته نشود آسیب‌زا خواهد بود و باید در این زمینه چاره‌اندیشی کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش جدی بانک‌ها در حمایت از کار و تولید داخلی گفت: بدون شک هیچ تولیدکننده‌ای نخواهد توانست با سودهای بالای بانکی از تسهیلات مناسب این بخش برای رسیدن به اهداف مورد نظر استفاده کند.

سلیمی بر ضرورت هدفمندسازی پرداخت تسهیلات بانکی تاکید کرد و خاطر نشان کرد: امروز اکثر کشورهای موفق در امر تولید داخل تسهیلات ارزان قیمت در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند که در کشور ما نیز باید در این زمینه چاره‌اندیشی کرد.

این مسئول کیفی‌سازی تولیدات ملی و ارتقای استانداردها را از دیگر الزامات این بخش عنوان کرد و اذعان داشت: اگر قرار است ابزار و کالای ساخت داخل در اختیار مردم قرار گیرد باید این کالا با کیفیت بالا و مناسب در دسترس مردم گذاشته شود و همه شاهد یک جهش بزرگ در این زمینه باشیم.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول