اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف بشرویه:

فرهنگ فرق گذاشتن در ارزش‌گذاری املاک شخصی با موقوفی ریشه‌کن شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه گفت: فرهنگ فرق گذاشتن در ارزش‌گذاری املاک شخصی با موقوفه باید ریشه‌کن شود.

فرهنگ فرق گذاشتن در ارزش‌گذاری املاک شخصی با موقوفی ریشه‌کن شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، حجت‌الاسلام دادخدا خدایی صبح امروز در جمع واقفان شهرستان بشرویه اظهار داشت: چند سالی است موقوفات در سطح کشور جایگاه واقعی خود را هم از نظر کمی و هم کیفی پیدا کرده است.

وی افزود: ارزش گذاشتن به عمل خیر واقفان و خیران نیک‌اندیش که اثری ماندگار و جاوید را بر جای می‌گذارند لازم بوده و وظیفه متولیان موقوفات از بین بردن فرهنگ غلط ارزش‌گذاری بین املاک شخصی و وقفی از اولویت‌های مهم در امر وقف است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه ادامه داد: متاسفانه دیدگاه بعضی از مردم حتی خواص نسبت به ارزش‌گذاری ریالی اموال موقوفات درست نبوده و موقوفات را اموال ناپاک دانسته و خود این دیدگاه سبب بی‌ارزش جلوه دادن موقوفات می‌شود.

خدایی با اشاره به حضور خود در روستاها در قالب برنامه روستاگردشی برای انعقاد قراردادها و بیان مسائل شرعی، اجتماعی و اقتصادی موقوفات برای مردم و به ویژه مستأجران افزود: این برنامه بسیار موثر واقع شده است و با انجام این برنامه توانسته‌ایم ضمن بروز حق‌الاجارات ارزش موقوفات را در مقوله‌های مختلف روز آمد کنیم.

وی تو سری زدن و تنزل ارزش ریالی املاک موقوفات را بعد از تصرف عدوانی و مغرضانه قبل از انقلاب را ظلمی دیگر بر املاک موقوفات دانست و اذعان داشت: دقت عمل کارشناسان و خبرگان در ارزش‌گذاری موقوفات یک امر ضروری است که باید با کارشناسی منطقی و معقول خود را از ضمان شرعی مبری‌الذمه کنند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه با اشاره به مشکل عمده موجود در فرآیند رابطه استیجاری بین مستاجران موقوفات که بی‌توجهی و عادی شدن ارتباط و دیدگاه و التزام آنها نسبت به موقوفه تحت تصرف است، ادامه داد: این گسست ارتباطی در حال ترمیم شدن است و چنانچه این فرهنگ اصلاح نشود در حقیقت روزنه‌ای برای تعطیلی و معطل ماندن نیات واقفان در امر مقتضی خواهد بود.

انتهای پیام/و۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول