اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین تأکید کرد

انتقال فرهنگ به کودکان در نمایشگاه اسباب‌بازی و صنایع دستی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: برپایی نمایشگاه مشترک بازی و اسباب‌بازی و صنایع دستی در انتقال فرهنگ اصیل استان قزوین به کودکان مؤثر است.

انتقال فرهنگ به کودکان در نمایشگاه اسباب‌بازی و صنایع دستی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین اسدالله بیرانوند در آئین اختتامیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی بازی و اسباب‌بازی و هفتمین نمایشگاه صنایع دستی استان قزوین که ظهر امروز در سالن آمفی‌تئاتر فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س) قزوین برگزار شد، گفت: برپایی این دو نمایشگاه در کنار هم در انتقال فرهنگ اصیل استان قزوین به کودکان مؤثر است.

بیرانوند اظهار کرد: در این نمایشگاه، پیشینه فرهنگ قزوین از زمان ساخت یک دست‌سازه تا رسیدن آن به نسل‌های جاری به کودکان منتقل می‌شود و می‌تواند تا حد زیادی در تعاملات اجتماعی به خصوص در میان کودکان و نوجوانان مؤثر باشد.

وی افزود: در این نمایشگاه بیش از 65 هنرمند استان قزوین، صنایع این منطقه را به نمایش گذاشتند و توانمندی‌های استان قزوین را به همه نشان دادند.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطر نشان کرد: قطعا توانمندی‌های استان بیش از چیزی است که در سرای سعدالسلطنه به نمایش درآمد اما محدودیت‌های موجود مانع از نمایش همه آنها شده است که تلاش می‌شود با رسیدگی به این موضوعات و رفع موانع در سال‌های آتی این امر به شکل گسترده‌تری صورت گیرد.

بیرانوند تصریح کرد: موضوع دیگری که بر جذابیت فعالیت‌های هفتمین نمایشگاه نوروزی افزوده است اجرای موسیقی سنتی نواحی بود که به صورت جنگ‌های شبانگاهی در سرای بهشتیان مجموعه سعدالسلطنه اجرا و با استقبال خوب بازدیدکنندگان روبه‌رو شد.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین ادامه داد: کلیه این برنامه‌ها با هدف شناساندن بناهای تاریخی استان قزوین به هم‌وطنان و به خصوص به هم‌استانی‌ها است، چراکه با برگزاری برنامه‌هایی مانند نمایشگاه اخیر در فضاهای تاریخی، توجه کسانی هم که در مجاورت آنها زندگی کرده و از آنها غافل هستند به هویت تاریخی شهر جذب می‌شود.

انتهای پیام/س۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول