اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قزوین:

جشنواره اسباب‌بازی در راستای چشم‌انداز شهر قزوین است

خبرگزاری فارس: شهردار قزوین گفت: برگزاری جشنواره ملی بازی و اسباب‌بازی قزوین در راستای رسیدن به چشم‌انداز شهر قزوین است.

جشنواره اسباب‌بازی در راستای چشم‌انداز شهر قزوین است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین مسعود نصرتی در آئین اختتامیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی بازی و اسباب‌بازی و هفتمین نمایشگاه صنایع دستی استان قزوین که ظهر امروز در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س) برگزار شد، گفت: برگزاری جشنواره ملی بازی و اسباب‌بازی قزوین در راستای رسیدن به چشم‌انداز شهر قزوین است.

نصرتی اظهار کرد: در چشم‌انداز 1404 شهرداری، قزوین شهری با جاذبه‌های گردشگری، تجاری و دانشگاهی است و هر کاری که در سطح شهر انجام می‌شود در راستای رسیدن به همین چشم‌انداز است.

وی یکی از اهداف برگزاری این جشنواره را ایجاد دغدغه‌های نامحسوس برای خانواده‌ها برشمرد که از رهگذر آن کودکان دیروز خلاقیت کودکان و تنوع اسباب‌بازی‌های قدیمی را در دوران کودکی خود به خاطر آورند و بیاندیشند که کودکان امروز با چه امکانات و ابزارهایی رشد می‌کنند و با این اسباب‌بازی‌ها در آینده به چه جایگاهی می‌رسند.

شهردار قزوین افزود: نوسازی بخش عظیمی از سرای تاریخی سعدالسلطنه و قرار گرفتن آن در اختیار بخش فرهنگی نیز در راستای رسیدن به برنامه چشم‌انداز صورت گرفته است.

نصرتی ادامه داد: در نظر گرفتن تمهیدات ترافیکی مانند احداث پل‌های تقاطع غیرهمسطح و احداث برج‌های تجاری و مسکونی شهر نیز گام‌هایی هستند که در مسیر رسیدن به آن برداشته می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: ساخت فضاهای تجاری با این وسعت، شهربازی، هتل پنج ستاره و پارکینگ طبقاتی و نظایر آن برای یک شهر 400 هزار نفری در صورتی که چنین چشم‌اندازی وجود نداشت بی‌معنی بود.

شهردار قزوین بیان کرد: طراحی شعار "قزوین، چهارمین حرم اهل بیت (ع)"، "قزوین، شهر انبیاء" و "قزوین، پایتخت خوشنویسی ایران" همه نشان‌دهنده تلاش شهرداری قزوین برای داشتن گردشگر مذهبی و تقویت بعد فرهنگی و مذهبی چشم‌انداز است با این هدف که هویت تاریخی و فرهنگی شهر قزوین حفظ شود.

نصرتی با اعلام اینکه بنا است در سال جاری آزادسازی دولتخانه صفوی، بقعه چهار انبیاء و باغ مفاخر با سرعت بیشتری انجام شود اعلام کرد: انجام این اقدامات در کنار داشتن مناطق نمونه گردشگری باراجین و همچنین کامان و زرشک، قزوین را در رسیدن به جایگاه واقعی آن یاری می‌کند.

وی اظهار کرد: قرار گرفتن قزوین بر سر مسیر گیلان، تهران و استان‌های جاذب سفر و عبور 150 میلیون نفر گردشگر فرصتی ایجاد کرده است تا با برگزاری برنامه‌هایی مشابه جشنواره اسباب‌بازی، قزوین در سطح ملی و بین‌المللی شناسانده شود تا بتواند در طول سال گردشگرانی را به خود جذب کند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول