اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد استاندار قزوین از رسانه ملی

رسانه ملی در پوشش جشنواره اسباب‌بازی ضعیف عمل کرده است

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین در آئین اختتامیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی بازی و اسباب‌بازی و هفتمین نمایشگاه صنایع دستی استان قزوین از ضعف رسانه ملی در پوشش اخبار بزرگترین رخداد فرهنگی کشور در نوروز 91 انتقاد کرد.

رسانه ملی در پوشش جشنواره اسباب‌بازی ضعیف عمل کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، استاندار قزوین در آئین اختتامیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی بازی و اسباب‌بازی و هفتمین نمایشگاه صنایع دستی استان قزوین که ساعاتی پیش در سالن آمفی‌تئاتر فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س) قزوین برگزار شد، گفت: رسانه ملی در پوشش برنامه‌های این جشنواره ملی ضعیف عمل کرده است.

احمد عجم با یادآوری جاذبه‌های فراوان و ارزشمند استان قزوین ادامه داد: این ضعف باید از طریق پوشش رسانه‌ای گسترده‌تر، از برنامه‌های جشنواره که هزینه‌های مادی و معنوی زیادی در بر دارد برطرف شود.

وی با یادآوری اهداف برگزاری این جشنواره، خواستار استمرار و ماندگاری این برنامه فرهنگی از طریق تدوین صحیح و هدفگذاری دقیق شد.

عجم با تأکید بر احیای سنت و فرهنگ گذشته ایرانی به عنوان یکی از اهداف برگزاری این جشنواره افزود: بازدیدکنندگان از این جشنواره به خوبی مشاهده کردند که این کار به نوعی برقراری پیوند میان گذشته و آینده است و فرزندان ایران که نیازمند نشاط و بازی هستند فضایی یافتند تا در آن ضمن وجود حس شور و نشاط، کودکان دیروز نیز تجربیات خود را به آنان منتقل می‌کردند.

وی این جشنواره را تلفیقی بین تجربیات گذشتگان و مباحثی خواند که کودکان امروز باید آن را فرا بگیرند و از مدیران اجرایی در شهرداری و میراث فرهنگی خواستار تلاش برای تحقق آن شد.

استاندار قزوین ضمن ابراز خرسندی از پالایش و تقویت کاستی‌ها و رفع موانع برگزاری این برنامه نسبت به جشنواره نخست افزود: به اذعان بسیاری از بازدیدکنندگان داخل و خارج از قزوین، میزان نظم، انضباط و انسجام برنامه‌های دومین جشنواره ملی بازی و اسباب‌بازی نسبت به سال گذشته ارتقا یافته است.

وی تأکید کرد: با سیاست‌گذاری‌های شورای فرهنگ عمومی و کارگروه فرهنگ اجتماعی استان قزوین، تلاش می‌شود در سال‌های آینده این جشنواره به یک پوشش فراملی در سطح کشورهای فارسی‌زبان در حوزه نوروز مانند تاجیکستان، افغانستان و پاکستان و کشورهای اطراف برسد.

عجم خاطرنشان کرد: علاوه بر برگزاری برنامه‌های فرهنگی این چنینی، ساخت هتل، تفرجگاه و مکان‌های تفریحی در کنار توجه به مکان‌های تاریخی پیگیری می‌شود تا در سایه همدلی مسئولان استانی، قزوین به یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد: ضرورت توجه به تقویت سابقه فرهنگی استان قزوین، در دانشگاه‌ها و عرصه‌های فرهنگی قزوین به وضوح احساس می‌شود.

استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در سال جدید به گفته همشهری‌ها و مسافران نوروزی چهره استان قزوین با سال‌های پیش متفاوت بوده است و زیبایی آن چشم‌گیرتر شده که این امر نتیجه تلاش متولیان این حوزه است.

عجم سالم‌سازی و بهسازی فضای شهر را در ایجاد روحیه نشاط در شهروندان و مسافران مؤثر دانست و از مسئولان این حوزه خواست این روند در طی سال استمرار و تداوم یابد.

وی تصریح کرد: اینکه در سالیان گذشته در استان هیچ کس متقاضی ساخت هتل نبود و امروز از اجرای اینگونه طرح‌های بزرگ استقبال می‌شود از ثمرات اجرای اینگونه برنامه‌ها و نشانگر پیشرفت سریع استان قزوین است.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول