اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افسانه درخت آسوریگ

کهن‌ترین متن ادبی کودکان ایران در نمایشگاه ملی اسباب‌بازی

خبرگزاری فارس: افسانه درخت آسوریگ، کهن‌ترین متن ادبی کودکان ایران، در دومین نمایشگاه ملی بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز قزوین روی پلات‌های رنگی به نمایش در می‌آید.

کهن‌ترین متن ادبی کودکان ایران در نمایشگاه ملی اسباب‌بازی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، افسانه درخت آسوریگ، کهن‌ترین متن ادبی کودکان ایران، در دومین نمایشگاه ملی بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز روی پلات‌های رنگی در غرفه زندگی کودکان در گذرگاه تاریخ واقع در مجاورت حیاط نگارالسلطنه به نمایش در می‌آید.

در این غرفه که به وسیله گروهی از کارشناسان و پژوهشگران حوزه کودک اداره می‌شود، افسانه درخت آسوریگ در قالب یک منظومه مناظره‌ای روی دیوار نصب شده و به همراه توضیحاتی در خصوص قدمت این افسانه، به طور خلاصه به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

علاقه‌مندان پس از بازدید از این بخش و شنیدن توضیحات کارشناسان، می‌توانند کتاب این افسانه را با عنوان افسانه درخت خرما و بزی در قسمت فروش کتاب‌های ادبی کودکان واقع در همین غرفه تهیه کنند.

در ابتدای این کتاب آمده است؛ این کتاب به نویسندگی محمدهادی محمدی و تصویرگری علی عامه‌کن، بازآفرینی افسانه کهن درخت آسوریگ، یکی از شاهکارهای هنر و ادب ایرانیان باستان است که پیشینه آن به دو هزار و 500 سال می‌رسد.

همچنین اصل این افسانه به زبان پهلوی است و منظوم بودن آن نشان می‌دهد ایرانیان از روزگار باستان با سرود آشنا بوده‌اند.

افسانه یاد شده، داستان خودشیفتگی درخت خرمایی است که پس از مناظره با یک بز به رفتار اشتباه خود پی می‌برد.

دومین جشنواره بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز در کنار هفتمین نمایشگاه صنایع دستی استان قزوین از سوم فروردین ماه سال جاری در کاروانسرای تاریخی سعدالسلطنه کار خود را آغاز کرده و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول