اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دیروز و امروز

دومین جشنواره ملی اسباب‌بازی در قزوین گشایش یافت

خبرگزاری فارس: دومین نمایشگاه و جشنواره ملی بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز در قزوین گشایش یافت.

دومین جشنواره ملی اسباب‌بازی در قزوین گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین دومین نمایشگاه و جشنواره ملی بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز به همراه هفتمین نمایشگاه نوروزی صنایع دستی استان قزوین در سرای تاریخی سعدالسلطنه قزوین گشایش یافت.

این جشنواره از سوی شهرداری قزوین، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین و با حمایت و مشارکت تعداد زیادی از دستگاه‌ها و نهادهای استان قزوین برگزار شده و به مدت 10 روز پذیرای بازدیدکنندگانی از 11 استان کشور است.

در حیاط شترخان که حیاط مرکزی و اصلی نمایشگاه محسوب می‌شود رادیو نمایشگاه، عروسک‌ها و غرفه‌های تغذیه استقرار دارند و برخی از بازی‌های بومی و محلی در آن به اجرا در می‌آیند.

در سرای وزیر غرفه‌های فرهنگی هنری، شامل هویت گردشگری، نقاشی و کلاژ، مشاوره روانشناسی، بهداشت و سلامت، غرفه شهروندی و نیز غرفه مرکز مطالعات برای نظرسنجی از بازدیدکنندگان برپا شده‌اند و غرفه‌های؛ فکر کودک، گریم، گریم دو نفره، قصه‌گویی، مرکز علوم و رباتیک بخش دیگری از غرفه‌های فرهنگی هنری این نمایشگاه هستند.

بر پایه این گزارش؛ غرفه‌های تصویرسازی، عروسک‌دوزی و عفاف و حجاب در کنار موزه اسباب‌بازی کودک در سرای وزیر واقع شده‌اند.

حیاط نگارالسلطنه با دارا بودن غرفه‌های ورزش، سرگرمی و نشاط و نیز موزه اسباب‌بازی‌های قدیمی کل کشور پذیرای بازدید کنندگان است و برنامه‌های ورزشی و بومی و محلی استان‌ها در حیاط سعدالسلطنه اجرا می‌شوند.

در ضلع شرقی حیاط بزرگ قهرمانی هم نمایش‌های عروسکی و طنز ویژه کودکان به اجرا در می‌آیند.

در این گزارش آمده است؛ برای بهره‌مندی بیشتر بازدیدکنندگان و به خصوص مسافران نوروزی، 20 غرفه فروشگاهی نیز به جهت ارائه اسباب‌بازی‌های ملی ایرانی، فکری حرکتی، اسباب‌بازی‌های فرهنگی هنری و نرم‌افزارهای کودکان در این نمایشگاه دایر هستند.

غرفه‌های کارگاهی، ایمان و ماشین برقی از دیگر بخش‌های دومین نمایشگاه ملی بازی و اسباب‌بازی قزوین هستند.

این گزارش حاکی است؛ هفتمین نمایشگاه نوروزی صنایع دستی استان قزوین هم که در سال گذشته در کاخ موزه چهلستون شهر قزوین به عرضه صنایع دستی این استان می‌پرداخت، امسال با قرار گرفتن در کنار جشنواره ملی بازی و اسباب‌بازی، 43 غرفه را به خود اختصاص داده است.

این غرفه‌ها در سرای قیصریه برای صنایع دستی و نمایشگاه و موزه آلات آموزشی و کمک آموزشی بچه‌های دیروز همچون میز و نیمکت‌های قدیمی مدارس قزوین در نظر گرفته شده است.

در شمال و جنوب این سرا نیز غرفه عکاسی روی اجسام، بازی‌های آبی، غرفه مراکز آموزشی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین آماده خدمات‌رسانی به هموطنان هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه صبح‌ها از ساعت 10 تا 13 و بعد از ظهرها از ساعت 16 تا 22 از نمایشگاه بازدید کنند.

گفتنی است؛ در روزهای جمعه به منظور حضور پرشور در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه، نمایشگاه یاد شده تنها در ساعات بعد از ظهر خدمات‌رسانی می‌کند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول