آرش حاجیکریمی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: از روز سوم فروردین تاکنون حدود 500 فرم پیشنهاد و یک هزار و 500 پرسشنامه نظرسنجی از بازدیدکنندگان تهیه شده که در بخش پیشنهادها، به طور متوسط هر نفر پنج پیشنهاد ارائه کرده است و در مجموع تعداد آنها به دو هزار و 500 پیشنهاد میرسد.
حاجیکریمی با اعلام اینکه 56 و شش دهم درصد از کل بازدیدکنندگان از شهروندان قزوینی و مابقی از شهرها و استانهای اطراف بودهاند بیان کرد: بنابراین نیمی از نظرات دریافتی از سوی شهروندان قزوینی ارائه شده و از آنجا که "مردمی بودن" شعار اصلی شهرداری اعلام شده است، این نهاد در نظر دارد با بهرهگیری از بانک ایده، نظرات دریافتی را در طول سال در مدیریت شهری لحاظ کند.
وی پیرامون نظرسنجیهای نمایشگاه نیز تأکید کرد: نظرسنجی جشنواره به صورت روزانه انجام میشود و با انتقال خواستههای افراد به مدیران به فاصله یک روز، نتایج نظرسنجیها تا پایان نمایشگاه در بخشهای مختلف اعمال میشود.
مسئول نظرسنجی دومین جشنواره ملی اسباببازی و هفتمین نمایشگاه صنایع دستی افزود: این نظرسنجیها نشان میدهد غرفههای صنایع دستی با بیشترین استقبال از سوی بازدیدکنندگان روبرو شدهاند و در بخش بازیها نیز غرفههای؛ گریم، نقاشی، دو غرفه نظرسنجی و پیشنهادها، ورزشهای بومی و محلی، غرفه بازیهای حرکتی شامل دارت، فوتبال دستی، طناب زنی به ترتیب شاهد بیشترین استقبال بودهاند.
حاجیکریمی ادامه داد: غرفههای خلاقیت و روانشناسی کودک، ورزشهای آپارتمانی، تغذیه و سلامت، جنگهای کودک عصرگاهی و صبحگاهی اجرا شده در رادیو نمایشگاه و پس از آن جنگهای شبانگاهی با مدیریت سازمان میراث فرهنگی، غرفه عکس فرهنگیان و غرفههای فروشگاهی نیز در رتبههای بعدی استقبال قرار دارند.
حاجیکریمی با بیان اینکه در بخش فروشگاهی طبق نظرسنجیها، در سال گذشته بازدیدکنندگان بیشتر به دنبال بازیهای فکری بودهاند خاطر نشان کرد: در سال 91 نیز در این قسمت، افزایش تعداد غرفهها و ارائه بازیهای خاص، دو خواسته مهم بازدیدکنندگان بوده که در نظرسنجیها مطرح شده است.
وی در خصوص قیمت اسباببازیهای ارائه شده در این بخش تصریح کرد: در نخستین روزهای فعالیت نمایشگاه، بازدیدکنندگان نارضایتی خود را از قیمت بالای اسباببازیها اعلام کردند که پس از بررسی نتایج نظرسنجی، انتقال آن به مدیران و در نتیجه هماهنگی با اداره تعزیرات حکومتی، با حضور نماینده این اداره، قیمتها به تعادل رسید.
مسئول نظرسنجی دومین جشنواره ملی اسباببازی و هفتمین نمایشگاه صنایع دستی محتواسازی را از خواستههای اصلی مردم در جشنواره نخست ذکر کرد و ادامه داد: به همین منظور پس از انتقال این خواستهها به مسئولان برگزاری برنامهها، آموزش آداب شهروندی، نگهداری از محیط زیست، فرهنگ بازیافت، ترویج اخلاق دینی و خلاقیت در این برنامه گنجانده شد که غرفههای ایمان، خلاقیت و کمیته فرهنگ شهروندی و نظایر آن در راستای تحقق همین خواستهها برپا شدند.
انتهای پیام/س10/پ3003