اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار زنجان خبر داد

بودجه 100 میلیاردی برای تبدیل زباله به انرژی

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهردار زنجان گفت: پیگیر تولید انرژی از زباله با احداث کارخانه‌ای با برآورد 20 تا 100 میلیارد تومانی هستیم.

بودجه 100 میلیاردی برای تبدیل زباله به انرژی

غلامحسن احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان عملیاتی کردن تفکیک زباله‌ها از مبداء را توسط شهروندان نخستین برنامه شهرداری عنوان کرد و اظهار کرد: باز‌یافت اصولی زباله‌ها مرحله بعدی اقدامات شهرداری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه در دنیا از روش‌های مختلفی برای معدوم سازی زباله‌ها استفاده می‌شود، افزود: دفن اصولی و از بین بردن زباله‌ها یکی از این روش‌ها است.

معاون خدمات شهری شهردار زنجان تصریح کرد: شهرداری زنجان درصدد انتخاب بهترین گزینه برای معدوم سازی زباله‌های تولیدی شهر زنجان است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از طریق معدوم سازی زباله‌ها انرژی هم تولید می‌شود، ادامه داد: گزینه انتخابی شهرداری زنجان هم استفاده از همین روش برای معدوم سازی زباله‌های تولید شده شهر زنجان است.

احمدی با اشاره به اینکه طرح‌های لازم برای عملیاتی کردن پروژه پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: طرح توجیهی احداث کارخانه معدوم سازی زباله‌ها به صورت اصولی در حال آماده سازی است تا به وزارت کشور ارسال شود.

وی تاکید کرد: تمام تلاش‌ها برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای عملیاتی شدن طرح تولید انرژی از طریق معدوم سازی زباله‌های شهر زنجان را به‌کار بسته‌ایم.

معاون خدمات شهری شهردار زنجان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره برآورد هزینه احداث کارخانه مورد نظر برای تولید انرژی از زباله گفت: قیمت این کارخانه با توجه به تجهیزات آن متفاوت است.

وی قیمت کارخانه تولید انرژی را بین 20 میلیارد تا 100 میلیارد تومان متفاوت اعلام کرد و افزود: باید متوجه بود که کارخانه باید جوابگوی تولید زباله شهر هم باشد.

احمدی با اشاره به اینکه مسئولان استان زنجان هم به نوعی به دنبال احداث کارخانه برای معدوم سازی زباله‌ها است، ادامه داد: شهرداری در صدد جلب حمایت مسئولان استان برای احداث کارخانه مورد نظر است تا با مکان‌یابی درست بتوان فکر اساسی برای معدوم سازی همه زباله‌های تولیدی در سطح استان زنجان کرد.

وی تاکید کرد: شهرداری زنجان به هیچ وجه به دنبال کمپوست زباله‌ها نیست، چرا که کمپوست زباله‌ها که در واقع تولید کودهای کشاورزی از زباله است مشکلاتی از جمله وجود شیشه و دیگر اقلام مضر دارد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول