اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان خبر داد

اعزام 1800 دانشجوی زنجانی به کربلای ایران

خبرگزاری فارس: رئیس ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان گفت: در سال جاری با برنامه‌ریزی‌های اندیشیده شده یک‌هزار و 800 دانشجوی زنجانی به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند.

اعزام 1800 دانشجوی زنجانی به کربلای ایران

عباس بابایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم در سال جاری برای اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس انجام شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته یک‌هزار و 600 دانشجو از دانشگاه‌های استان زنجان از این مناطق بازدید کردند افزود: در سال جاری اعزام کاروان‌های راهیان‌نور رشد مطلوبی دارد.

رئیس ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان کاروان‌های راهیان‌نور را از برنامه‌های فرهنگی تاثیرگذار کشور عنوان کرد و یادآور شد: دانشجویان با حضور در این مناطق با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات مطلوبی از سوی استان در راستای اعزام کاروان‌های راهیان‌نور انجام شده است افزود: به دلیل استقبال دانشجویان از این برنامه فرهنگی تاثیرگذار ضروری است، زیرساخت‌های لازم برای اعزام این کاروان‌ها بیش از گذشته فراهم شود.

بابایی با بیان اینکه استان زنجان ظرفیت اعزام 3 تا 5 هزار دانشجو را به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس دارد یادآور شد: از 72 هزار دانشجوی در حال تحصیل در دانشگاه‌های استان در سال جاری یک‌هزار و 800 دانشجو به مشهدالشهدا اعزام شدند.

وی با اشاره به احداث اردوگاه شهید باکری استان زنجان در استان خوزستان ادامه داد: با احداث این اردوگاه برنامه‌های کاروان‌های راهیان‌نور به نحو مطلوبی در این استان ساماندهی می‌شوند.

رئیس ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان با بیان اینکه کارهای فرهنگی بزرگ و تاثیرگذار نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در جامعه است افزود: باید هماهنگی لازم بین مسئولان برای برگزاری این اردوها در استان ایجاد شود.

وی کاروان‌های راهیان‌نور را از برنامه‌های تاثیرگذار در راستای ترویج، انتقال مفاهیم و ارزش‌های دوران دفاع مقدس برشمرد و افزود: دانشجویان با حضور در این مناطق با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شده و این فرهنگ را به هم‌نسلی‌های خود انتقال می‌دهند.

بابایی با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت رزمندگان دوران دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ غنی عاشورا است ادامه داد: دانشجویان با حضور در کربلای ایران با این فرهنگ به صورت ملموس‌تر آشنا می‌شوند. حضور دانشجویان در مناطق عملیاتی جنوب برای مقابله به جنگ نرم دشمنان مؤثر بوده و یکی از خاکریزها و اقدامات مهم در راستای مقابله با تهاجم دشمنان محسوب می‌شود.

بابایی با اشاره به اینکه دانشجویان با حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس با سیره و راه شهدا بیش از گذشته آشنا می‌شوند افزود: اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس تاکنون برکات فراوانی داشته و اقدامی ارزشمند در راستای ترویج فرهنگ شهادت است.

وی با بیان اینکه رؤسای دانشگاه‌ها همکاری مطلوبی در اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس دارند خاطر نشان کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان نیز در این زمینه همکاری مطلوبی دارند.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول