اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

احداث اردوگاه راهیان نور گیلان در اهواز

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از احداث اردوگاه راهیان نور این استان در مرکز خوزستان خبر داد و گفت: راه‌اندازی اردوگاه راهیان نور در اهواز مشکل اسکان زائران گیلانی را برطرف می‌کند.

احداث اردوگاه راهیان نور گیلان در اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی صبح امروز در معراج شهدای اهواز (مقر شهید محمودوند) حضور یافت و نسبت به مقام شهدا و پیکر 22 شهید گمنام حاضر در یادمان ادای احترام کرد.

مهدی سعادتی در جمع هیئت اجرایی ستاد راهیان نور گیلان اظهار داشت: هر قدر از عمر انقلاب می‌گذرد بیشتر محتاج شهیدان می‌شویم.

وی، با بیان اینکه شهیدان بامروت، قلی‌پور، املاکی و ... رفتند تا ما بتوانیم این انقلاب را اسلامی هدایت کنیم، افزود: خادم شهدا بودن عشق و دلدادگی خاصی می‌خواهد و باید زرنگی کنیم و توشه‌ای برای آخرت خود برداریم.

این مسئول ارشد استان، رسالت اصلی را شناساندن شهدا دانست و بیان داشت: رسالت ما شناساندن شهداست تا با شناخت شهدا راه خودمان را پیدا کنیم زیرا شهدا چراغ راه ما هستند و ما نیازمند شهدا هستیم.

وی درباره مشکل اسکان زائران گیلانی راهیان نور اذعان داشت: به‌زودی با ساخت و راه‌اندازی اردوگاه راهیان نور گیلان در اهواز به طور کامل مشکل اسکان زائران گیلانی برطرف می‌شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: مردم نسبت به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی بسیار معتقد هستند به طوری که برای اردوهای راهیان نور در استان به هیچ عنوان تبلیغاتی صورت نگرفت اما مردم به صورت خودجوش برای اعزام به این اردوها تلاش و برای ثبت نام از هر طریقی حتی با خودروهای شخصی اقدام کردند.

هامون محمدی با اشاره به اینکه زمان اعزام کاروان‌های راهیان نور با تعطیلات نوروز همزمان است، مشکل تهیه ناوگان حمل و نقل عمومی و ترابری را یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های استان عنوان کرد.

وی افزود: امیدواریم با آغاز به‌کار سیستم حمل و نقل ریلی و اتمام کار راه‌آهن مشکلی برای اعزام کاروان‌ها وجود نداشته باشد.

فرمانده سپاه قدس گیلان، علاقه مردم به ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس را بسیار زیاد دانست و تصریح کرد: این سفر معنوی مردم را به خود جذب می‌کند و جاذبه این مناطق به قدری زیاد است که در ایام مربوط به سفر راهیان نور مردم را ناخودآگاه به طرف خود می‌کشاند.

وی، فراهم شدن بستر اسلامیت برای هدایت مردم به  طرف خیر و صلاح را مهم خواند و یادآور شد: با توجه به علاقه مردم برای حضور در این مکان‌ها و مراجعه و ثبت نام آنها برای اعزام، استطاعت ما برای پذیرش زائر کم است.

محمدی، کمبود وسایل نقلیه و اردوگاه اسکان را از مشکلات جدی نامید و تصریح کرد: این مشکلات به گونه‌ای است که حتی از آموزش و پرورش خوزستان چهار مدرسه را در آبادان با هزینه بالا برای اسکان موقت اجاره کرده‌ایم.

وی، خاطرنشان کرد: مسیر تردد برای گیلان با توجه به نبود حمل و نقل ریلی، مسیری کشنده و سخت است و این بر اجر زائران می‌افزاید.

انتهای پیام/خ۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول