اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سازمان بسیج اساتید استان قم:

اردوهای راهیان‌نور سبب انس جوانان با شهدا می‌شود

خبرگزاری فارس: جانشین سازمان بسیج اساتید استان قم گفت: راهیان‌نور حرکتی نمادین در عین حال واقعی و حقیقی است که منجر به انس با شهدا و خدمات آنان می‌شود.

اردوهای راهیان‌نور سبب انس جوانان با شهدا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه علی‌ابن‌ابیطالب (ع) حجت‌الاسلام عبدالرحیم علیزاده در سخنانی با اشاره به اهمیت برگزاری اردوهای راهیان‌نور اظهار داشت: فرهنگ جهاد و شهادت، ایثار و مقاومت جزو مهم‌ترین شاخصه‌ها و عناصر اصلی قدرت نرم انقلاب و جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: اهمیت این مسئله به میزانی است که باید از هر عنصری برای احیای این فرهنگ اصیل بهره گرفت.

جانشین سازمان بسیج اساتید استان قم عنوان کرد: دوران دفاع مقدس یکی از زیباترین جلوه‌های این فرهنگ بود که به تعبیر امام راحل آثار و برکات فراوانی داشت و باید از آن حفاظت و پاسداری و به نسل‌های آینده انتقال داده شود.

وی عنوان کرد: به منظور‌ دستیابی انقلاب اسلامی به اهداف متعالی خود باید در حفظ و پاسداری از فرهنگ جهاد و شهادت تلاش کرده و این فرهنگ را در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان ترویج کرد.

به گفته علیزاده آنچه که امروز در جهان سبب بیداری اسلامی و الگوی کشورها شده، فرهنگ جهاد و شهادت است که الگو گرفته از رزمندگان و شهدای ایران اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: این فرهنگ اصیل در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شکل گرفته و به دست آمده است و تنها با ذکر خاطرات آن دوران نمی‌توان این فرهنگ را نسل به نسل منتقل کرد.

جانشین سازمان بسیج اساتید استان قم اضافه کرد: ثبت وقایع که از طریق فیلم و عکس صورت گرفته است در معرفی و شناساندن فرهنگ شهادت مطلوب است اما حضور در مناطق عملیاتی و مشاهده فعالیت رزمندگان تاثیرگذاری دیگری دارد.

وی بیان کرد: حضور در مناطق عملیاتی غرب و جنوب و کسب روحیات و معنویات موجود آن دوران به مراتب تاثیرگذارتر است.

علیزاده عنوان کرد: برگزاری اردوهای راهیان‌نور ابتکار مبارکی بود که در چارچوب فرمایشات مقام معظم رهبری به منظور اهتمام به برنامه‌های فرهنگی در راستای معرفی فرهنگ جهاد و شهادت صورت گرفت.

وی عنوان کرد: راهیان‌نور حرکتی نمادین در عین حال واقعی و حقیقی است که منجر به انس با شهدا و خدمات آنان می‌شود.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول