اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/رد پای شهدا/

راهیان نور پاسخی است به همه چراها

خبرگزاری فارس: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین هم‌پا با دیگر دانشجویان استان در قالب کاروانی با عنوان "رد پای شهدا" عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند تا پاسخی بیابند برای همه چراهای خود.

راهیان نور پاسخی است به همه چراها

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از قزوین به مناطق عملیاتی جنوب کشور، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در قالب کاروانی متشکل از دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه با عنوان "رد پای شهدا" راهی مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند، متن زیر گفت‌و‌گویی است با این زائران سرزمین‌های نور.

* مرتضی مرادی دانشجوی رشته مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین:

برای نخستین بار است که به این مناطق سفر می‌کنم، از سوی استادان و آشنایان چیزهای زیادی در رابطه با شهدا و حماسه آنها در این مناطق شنیده بودم ولی تا حالا از نزدیک این مناطق را ندیده بودم و فرصتی پیدا شد که امسال با کاروان راهیان‌ نور بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به این مناطق تشرف پیدا کنم.

این مناطق حال و هوای معنوی خاصی دارد و این هم بستگی به خود انسان دارد که چه‌قدر بتواند از این حال و هوای معنوی استفاده کند، انسان وقتی به این مناطق سفر می‌کند، وقتی که چشم دلش را معطوف به این مناطق می‌کند، از حال خود خارج شده و به سمت شهدا، راه آنها و کارهایی که آنان انجام دادند تا به خدا نزدیک‌تر شوند، سوق پیدا می‌کند.

با گذشت 23 سال از دفاع مقدس و پشت سر گذاشتن 33 سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی، دشمن با وجود تحریم‌هایی که بر ایران اسلامی وارد می‌کند نتوانسته کاری از پیش ببرد و هرساله شاهد آن هستیم که نسبت به سال قبل، افراد بیشتری از این مناطق زیارت می‌کنند و استقبال سال به سال بیشتر می‌شود و دشمنان این مملکت نیز هم هیچ غلطی نکرده و نخواهند کرد.

وظیفه ما جوانان به ویژه قشر دانشجو در قبال شهدا این است که باید با درس خواندنمان رد پای خودمان را روی پای شهدا محکم‌تر کنیم و به توصیه‌های شهدا و وصیت‌های آنها عمل کنیم.

* میثم فطری دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی قزوین:

برای دومین بار است که به این مناطق سفر می‌کنم، یکی از عواملی که سبب شد من امسال به این مناطق سفر کنم، سفر پارسالی بود که به این مناطق آمده بودم و در آن سفر در منطقه شلمچه حال و هوای عجیبی به من دست داد که دوست داشتم امسال نیز به این مناطق سفر کنم تا روی عهدی که با شهدا بسته‌ام، ثابت‌قدم بمانم.

توصیه‌ام به دوستان و دانشجویانی که هنوز این مناطق را از نزدیک ندیده‌اند این است که حداقل برای یک بار به این مناطق سفر کنند، سال‌های دیگر هم اگر خواستند و شهدا طلبیدند به این سرزمین سفری داشته باشند.

به فرموده امام خمینی (ره) دیروز جبهه‌ها دانشگاه بود و امروز دانشگاه‌ها جبهه هستند، شهدا این وصیت را به ما جوانان کردند که ما به فرمان اماممان جنگیدیم و امروز شما در دانشگاه‌ها بجنگید، ممکن است که جنگ ما جنگ رو در رو نباشد ولی امروز باید ما جوانان وارد جنگ و نبرد مجازی و سایبری با دشمنان اسلام و ایران اسلامی شویم و نیز با درس خواندن خود بتوانیم راه شهدا، امام شهدا و مقام معظم رهبری را ادامه دهیم تا بتوانیم سرباز خوبی برای حضرت ولیعصر (عج) باشیم و مشت محکمی به دهان استکبار جهانی بزنیم.

* احمد نصیری فارغ‌التحصیل رشته مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی قزوین:

برای ششمین بار است که به این مناطق سفر می‌کنم.

اینجا جایی است که از همه چیز می‌شود فاصله گرفت، بالاخره جایی است که می‌شود به خدا نزدیک‌تر شد، با توجه به مشکلات روزمره ما فاصله گرفتن از این دنیا و نزدیک شدن به خدا برای همه انسان‌ها نیاز است که اینجا همان جایی است که می‌شود با خدای خود نجوای عاشقانه داشت.

بازدید از این مناطق سبب می‌شود که انسان احساس شعف و سبکی کند و با سفر به این مناطق می‌توان تمام رشادت‌هایی که شهدا و رزمندگان اسلام داشتند را به صورت مختصر درک کرد و به واقعیت اصلی آن پی برد.

بازدید از این مناطق شور و شعف خاصی به انسان می‌بخشد که این حال و هوای معنوی در زمان بازگشت از آن دیار در بین دانشجویان و سایر مردم کاملا مشهود است.

یکی از شاخصه‌های شهدا ولایت‌پذیری آنها از ولی فقیه زمان خود بوده و ما هم باید تابع اوامر ولی فقیه زمان خود که همان امام خامنه‌ای است، باشیم تا بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

ملاک دیگری که ما باید از شهدا یاد بگیریم از خودگذشتگی، ایثار و عدم وابستگی به دنیای فانی است که آنها با این کار خود توانستند تا قیامت جاودانه بمانند.

توصیه من به دوستانی که هنوز به این سفرها تشرف نیافته‌اند این است که حداقل یک‌بار هم شده به این مناطق سفر کنند و در مسیر شهدا گام بردارند و آن میسر نخواهد شد مگر اینکه همیشه پشت سر نایب بر حق امام زمان(عج)، امام خامنه‌ای حرکت کنند.

شهدا و رزمندگان در دوران دفاع مقدس با تمام مشکلاتی که داشتند از زن، بچه، درس و کار خود گذشتند و جهاد فی سبیل‌الله آمدند تا برای رضای خدا از دین اسلام و این خاک حفاظت کنند.

علت اصلی اینکه تحریم نتوانسته است ملت ایران را از مسیر اصلی خود که همان مسیر انقلاب اسلامی است، جدا کند این است که ملت ایران رضای خدا را سرلوحه کار خودشان قرار داده‌اند و آن را در این 33 سال مکرر نظاره کردیم.

سال به سال حضور مردم در این مناطق از سال گذشته بیشتر شده و این هم به خاطر بصیرت بالای آنان است که به حقیقت الهی دست پیدا می‌کنند و هیچ چیزی بالاتر از آن نیست.

* میلاد ناصری دانشجوی رشته مهندسی عمران  دانشگاه آزاد اسلامی قزوین:

برای دومین بار است که به این مناطق سفر می‌کنم.

نخستین بار که به این مناطق سفر کردم حال و هوای خاصی به من دست داد که سبب شد دوباره به این مناطق سفر کنم.

زیارت شهدا به ویژه در این مناطق، ایام عید و غیر از آن نمی‌شناسد و انسان برای خودسازی لازم است هرسال چند بار به این مناطق مشرف شود تا بتواند روی عهد خود با شهدا ثابت‌قدم بماند.

در کنار شهدا بودن، بازدید از مناطقی که شهدا در آنجا حضور داشتند، سبب می‌شود حال و هوای انسان عوض شود و به آنها نزدیک‌تر شود.

* سعید غیاثوند دانشجوی رشته مدیریت بیمه دانشگاه آزاد اسلامی قزوین:

برای نخستین بار است که به این مناطق سفر می‌کنم و علت سفرم نیز فقط برای شهدا بوده است.

بسیار آرزو شهادت دارم و با توسل به حضرت رسول(ص) از ایشان شهادت را طلب کردم تا نصیبم شود.

* داریوش کرجی‌بان دانشجوی رشته مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین:

برای نخستین بار است که به این مناطق سفر می‌کنم.

چند سالی است که در ایام آخر اسفند با دیدن تصاویری که از رسانه‌های تصویری به ویژه صدا و سیما پخش می‌شد حال عجیبی به من دست می‌داد و خیلی دوست داشتم حداقل یک‌بار که شده به این مناطق سفر کنم که امسال خدا توفیق داد آنچه از شهدا شنیده بودم از نزدیک به نظاره بنشینم.

عکس‌های فرماندهان که تبسم زده بودند در دوکوهه، قبور شهدای حسینیه تخریب پادگان دوکوهه و غروب شلمچه مرا به تعمق واداشت.

با آمدنم به این مناطق به تمام برداشت‌های غلطی که درباره بحث شهید و شهادت داشتم خط بطلانی کشیدم، قبل از این فکر می‌کردم تمام این اردوها یک جوی است که به جوانان القا می‌کنند و نظرم کاملا نسبت به این موضوعات تغییر پیدا کرد.

* محمد اسماعیلی دانشجوی رشته کامپیوتر دانشکده نواب دانشگاه آزاد اسلامی قزوین:

برای دومین بار است که به این مناطق سفر می‌کنم.

با توجه به اینکه ایام عید نزدیک است و بیشتر مردم مشغول خرید وسایل نو و گشت و گذار و به خانه‌های اقوام و همچنین مسافرت‌ رفتن هستند، ترجیح دادم برای دومین بار به این مناطق سفر کنم.

در این سفر انسان چیزهای بسیاری را می‌بیند که پاسخی است به همه چراها، می‌بیند که شهیدان با امکانات کم و تمام وجود در مقابل نیروهای متجاوز عراقی برای اعتلای ایران اسلامی ایستادند. 

جوانان به ویژه قشر دانشجو باید این مناطق را از نزدیک ببینند و درک کنند که شهیدان خون خود را به این خاک آغشته کردند تا امروز ایران اسلامی در تمام میادین بین‌المللی سربلند است.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول