اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با جنایات اخیر آمریکا در افغانستان

فلسفه دروغین "منجی ملل بودن آمریکا" برملا شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند گفت: با جنایات اخیر نیروهای آمریکایی در افغانستان و افزوده شدن آن به صف سایر جنایات استکبار جهانی، بار دیگر فلسفه دروغین "منجی ملل بودن آمریکا" بر همه جهانیان اثبات شد.

فلسفه دروغین "منجی ملل بودن آمریکا" برملا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی در آخرین نشست شورای اداری شهرستان دماوند در سال 90 که با حضور ائمه جمعه شهرستان، فرماندار، بخشدار مرکزی دماوند و جمعی از مسئولان در سالن همایش‏های فرمانداری دماوند برگزار شد اظهار کرد: ما نیز مانند همه مردم آزادیخواه جهان جنایات اخیر آمریکا در افغانستان را محکوم می‏کنیم.

وی ادامه داد: همان‌گونه که مردم مظلوم بحرین از ظلم خودکامه پادشاهان سعودی در رنج و محنت به سر می‏برند؛ برادران افغان ما نیز تحت شکنجه، ظلم و جور بی‏حد و حصر چکمه‏داران بی‏ایمان و اعتقاد آمریکایی هستند.

علاءالدینی سربازان آمریکایی را با سپاهیان مغول مقایسه کرد و افزود: تاریخ خود به تنهایی این جنایات سردمداران ایالات متحده آمریکا که از آستین چرکین نظامیان سفاک آنها خارج می‏شود را در درون خود ثبت می‏کند و البته برای مردم امروز و فردای جهان رسوا می‏سازد.

امام جمعه دماوند ادامه داد: با نگاهی به صفحات تاریخ جهان نمونه‏های چنین اقداماتی را صرفا می‏توان در رفتار و کردار سربازان وحشی و دور از تمدنی مانند مغول پیدا کرد.

وی اضافه کرد: همانگونه مغولان وحشی به سوزاندن کتب، کشتار انسان‏ها و تخریب تمدن‏های دیگر مبادرت می‏ورزیدند؛ امروز سربازان ارتش تا بن‏دندان مسلح آمریکایی نیز به همان اشکال ددمنشانه، دیروز آیات قرآنی و امروز مردم مظلوم افغانستان را در آتش عناد و دشمنی خود با اسلام می‏سوزانند.

علاءالدینی فلسفه "منجی ملل بودن آمریکا" برای سایر ملل جهان را نظریه‏ای مردود خواند و افزود: امروز آن فلسفه دروغین "منجی ملل بودن آمریکا" نه تنها برای مردم منطقه، بلکه برای همه جهان به وضوح عیان شده است.

امام جمعه دماوند ادامه داد: این مهم از چهار دهه گذشته و با آغاز جریان انقلاب اسلامی بارها و بارها در بیانات گوهربار امام راحل عظیم‏الشأن (ره) و مقام معظم رهبری شنیده شده بود.

وی ادامه داد: اما امروز این حقیقت بزرگ برای مردم جهان به اثبات رسیده و آنها راه مردم ایران برای مقابله با دیکتاتورهای خودکامه وابسته به دستگاه استکباری را در قالب نهضت‏های بیداری اسلامی در پیش گرفته‏اند؛ زیرا فلسفه منجی بودن آمریکا برای دیگر ملل جهان نتیجه‏ای جز شرایط امروز افغانستان را در پی نداشته و ندارد.

علاءالدینی در ادامه خواستار گرامیداشت یاد و خاطره مدیران متوفی گذشته شهرستان دماوند در آخرین روزهای سال 90 شد و افزود: در سه دهه گذشته، مدیران و مسئولان بسیاری که در همین جایگاه شوراهای اداری و در راستای ارائه خدمات به مردم حضور داشتند و امروز دست آنها از این دنیا کوتاه است.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: از این‌رو چه بهتر که می‏شد در آخرین شورای اداری شهرستان دماوند با دعوت از خانواده این عزیزان، یاد و خاطره آنها را گرامی داشت.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول