اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

استکبار جهانی ضد انسان و انسانیت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبیک گفت: استکبار جهانی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی ضد انسان و انسانیت هستند.

استکبار جهانی ضد انسان و انسانیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی ظهر امروز در مراسم تجلیل از میزبانان مبغلان روستاهای شهرستان آبیک در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان اظهار کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی علاوه بر اینکه ضد اسلام هستند، دشمن انسان هم هستند چرا که به هم‌کیشان خود نیز رحم نمی‌کنند و اگر کسی بخواهد آزادانه حرف بزند یا قبول ندارند و یا او را به قتل می‌رسانند.

وی افزود: آمریکا پیش از انتخابات در رسانه‌ها، ماهواره‌ها و سایت‌های مختلف به مردم دنیا اعلام کرده بود که مردم ایران در پای صندوق‌های رأی حضور نخواهند یافت چرا که دیگر با نظام نیستند و به نظام پشت کرده‌اند.

این مسئول ادامه داد: مردم ایران با حضور بی‌نظیر خود در انتخابات، چشم دشمنان را کور، کمرشان را شکسته و پاسخ دندان‌شکنی به یاوه‌گویان علیه نظام دادند.

امام جمعه آبیک با بیان اینکه علما و روحانیون پیام‌آوران ائمه اطهار(ع) هستند، تصریح کرد: هسته‌های اولیه انقلاب اسلامی با حضور روحانیت و علما علاوه بر مساجد در منازل مردم نیز شکل گرفته است.

موسوی خاطر نشان کرد: میزبانان مبلغان جایگاه بسیار والایی دارند چرا که در خدمت علم، دانش و اشاعه فرهنگ علوی و فاطمی هستند.

وی ادامه داد: کار میزبانان مبلغان به دلیل اشاعه فرهنگ دینی، قرآنی و فرمایشات ائمه اطهار(ع) قابل تحسین است.

این مسئول تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) پس از هجرت از مکه به مدینه به مدت یک ماه میهمان ابو ایوب انصاری بود که میزبانان مبلغان و روحانیون نیز نقش این صحابه پیامبر(ص) را داشته و در نزد خدای متعال ارزش والایی دارند.

امام جمعه آبیک با بیان این حدیث از پیامبر(ص) که "هر کس  عالمی را اکرام کند مرا اکرام کرده است" افزود: میزبانان مبلغان در ثواب مبلغان شریک هستند و حتی بیشتر از مبلغان ثواب می‌برند.

موسوی گفت: در روایتی از پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) آمده است "پایداری دین و دنیای مردم با چهار گروه یعنی عالم ناطق عامل به عمل، ثروتمندی که از انفاق در راه خدا دریغ نمی‌کند، جاهلی که از آموختن علم تکبر نورزد و فقیر صبور وابسته است" که می‌توانند در حفظ و ترویج دین نقش به سزایی ایفا کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک نیز در این مراسم اظهار کرد: وجود میزبانان مبلغان در روستاها و شهرها سبب می‌شود فرصتی فراهم آید تا روحانیون بتوانند احکام دینی، مذهبی، احکام و مسائل فرهنگی را در بین مردم نهادینه کنند.

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی افزود: میزبانان مبلغان در واقع از حبیب خدا پذیرایی می‌کنند لذا هر قدر تلاش کنیم نمی‌توانیم زحمات میزبانان را جبران کنیم.

وی اضافه کرد: در روایات اسلامی آمده است که میهمان با ورود خودش نعمت، خیر و برکت می‌آورد و با خروج خودش مشکلات و بلاها را می‌برد.

این مسئول تصریح کرد: میهمان‌نوازی از ویژگی‌های منحصر به فرد مردم ایران است که برگرفته از اعتقادات دینی است.

حسینی یادآور شد: میهمان‌نوازی میزبانان مبلغان، کار شایسته و پسندیده‌ای است که بیانگر تأسی مردم از ائمه اطهار(ع) است.

گفتنی است، در این مراسم از میزبانان مبلغان 30 روستای شهرستان آبیک تجلیل شد.

انتهای پیام/و۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول