اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

استکبار جهانی از فرهنگ شهادت در هراس است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: استکبار جهانی امروز از فرهنگ والای شهادت و ایثارگری که در هشت سال دفاع مقدس به نمایش گذاشتیم، در هراس و نگرانی است.

استکبار جهانی از فرهنگ شهادت در هراس است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی عصر امروز در دیدار با کارکنان بنیاد شهید همزمان با روز بزرگداشت شهدا در اردبیل اظهار داشت: شهدای ما با تقدیم خون و جان ارزشمند خود ارزشمندترین سرمایه معنوی را برای همه ما به یادگار گذاشتند که نباید در طول تاریخ، گذر زمان بر ارزش‌ها و اعتبار آن سایه فراموشی بیندازد.

وی تصریح کرد: اگر امروز در هر جای دنیا ایران و ایرانی به نیکی یاد می‌شود به خاطر دستاوردهایی است که شهدای ما با ایثار خود آن را به ارمغان آورده و برای ما به یادگار گذاشتند.

عاملی ارزشمندی خون شهدا را در پاسداری بسیاری از دستاوردهای به دست آمده ضروری توصیف کرد و افزود: شهدای ما به فرماندهی امام راحل در عرصه جهاد حاضر شده و عظمت بزرگ و ارزش گسترده ایرانیان سلحشور را به منصه ظهور رساندند.

این مسئول شهدا را گران‌قیمت‌ترین هدیه انقلاب اسلامی توصیف کرد و ادامه داد: سال‌های سال طول می‌کشد تا مادران فاطمی و زینبی مسلک ما بتوانند فرزندان رشیدی همچون شهدا با شجاعت و رشادت تربیت کرده و تحویل جامعه دهند.

وی خاطر نشان کرد: دنیا امروز به خوبی فهمیده است که با هیچ ابزار و قدرتی نمی‌تواند با ملت فهیم و رشید ایران مبارزه کند و ما همه آن را به خاطر جانفشانی شهدا و انتخاب صحیح آنها در ارج‌گذاری به مسلک و مرام انقلابی و اسلامی می‌دانیم.

به گزارش فارس، امام جمعه اردبیل خدمت به خانواده‌های شهدا و ایثارگران را گرانبهاترین فرصت در ادای دین مختصر نسبت به فرزندان رشید این سرزمین توصیف کرد و بیان داشت: شهدا از بهترین بندگان خداوند هستند که برای شهادت انتخاب شده و تلاش آنها در تحقق آرمان‌ها نیز افتخارآمیز است.

عاملی همچنین تفاوت شهدای ایران را با شهدای دیگر جوامع یادآور شد و اضافه کرد: شهدای ما نه به خاطر احساس و تعلق خود بلکه با رستن از وجود خود در دفاع از اسلام و قرآن و سرزمین الهی به جبهه‌ها عازم شده و با ایثارگری و شهادت‌طلبی خود ادای دین و تکلیف کردند.

در این دیدار که جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیز حضور داشتند، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با تجلیل از مقام رفیع امام راحل در تیزبینی و هوشمندی برای تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امام راحل در 12 اسفند 58 فرمان تاریخی در تشکیل این نهاد انقلابی صادر کردند تا مبادا خانواده‌های شهدا، ایثارگران و رزمندگان حامی و حمایت‌کننده واقعی نداشته باشند.

میر ودود سید شنوا افزود: همزمان با گرامیداشت سالروز تشکیل بنیاد شهید برنامه‌های متنوعی نظیر غبارروبی مزار شهدا، تجلیل و تکریم از خانواده‌های ایثارگران و شهدا، برنامه‌های معنوی مختلف در مزار شهدای گمنام و رونمایی از کتاب شعله‌های عاشق یادنامه شهدا نیر انجام می‌شود.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول