اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا انتخابات نهم- 251

صفرپور: نسبت به قانون انتخابات انتقادی نداریم/ معافی: اصلاح‌طلبان برنامه هسته‌ای را متوقف کردند

خبرگزاری فارس: در مناظره انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان و جبهه مردم‌سالاری مباحث مختلفی مطرح شد که پذیرش قانون انتخابات از سوی جبهه مرد‌م‌سالاری از جمله مهم‌ترین بخش‌های آن بود.

صفرپور: نسبت به قانون انتخابات انتقادی نداریم/ معافی: اصلاح‌طلبان برنامه هسته‌ای را متوقف کردند

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس از بابلسر، شب گذشته با حضور نمایندگان جبهه متحد اصولگرا و جبهه مردم‌سالاری، مناظره انتخاباتی در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده علوم انسانی و اجتماعی واقع در پردیس دانشگاه مازندران

برگزار شد.

* خطرناک‌ترین نوع سیاست

در ابتدای این نشست که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران برگزار شده بود، محسن صفرپور دبیرکل حزب اتحاد ملی ایران و نماینده جبهه مردم‌سالاری در سخنانی با اشاره به فرمایشی از حضرت علی (ع) درباره انواع سیاست گفت: خطرناک‌ترین نوع سیاست، سیاستی است که برای رسیدن به هدفش از هر وسیله‌ای استفاده کند.

نماینده جبهه مردم‌سالاری درباره گفتمانی که براساس آن جبهه مردم‌سالاری شکل گرفت، ادامه داد: مردم‌سالاری در پروسه دموکراسی یعنی احترام به مردم و جبهه مردم‌سالاری که متشکل از 14 حزب است برای ایجاد این مفهوم در جامعه شکل گرفت.

* جز ولایت فقیه هیچ چیز نمی‌تواند ظرفیت نهفته در جهان اسلام را آزاد کند

در ادامه میثم معافی نماینده جبهه متحد اصولگرایان مازندران نیز با تبریک فرارسیدن ایام انتخابات عنوان کرد: حضور مردم در تعیین سرنوشت خود که پس از سال‌ها مجاهدت فراوان به دست آمد واقعا جای تبریک دارد.

نماینده جبهه متحد اصولگرایان مازندران با تاکید بر این نکته که ساختار مباحثه به ویژه مباحثه‌های دانشجویی بنابر آیه قرآن باید خارج از ایجاد فضای تنازع باشد تا ضعیف نشود و آبروی افراد نیز نرود، ابراز داشت: جز ولایت فقیه هیچ چیز نمی‌تواند ظرفیت نهفته در جهان اسلام را آزاد کند و بنا به نظر امام (ره) باید در فکر گسترش اسلام در سطح جهانی باشیم و امروز زمانی است که بیداری‌های اسلامی در سطح جهان به‌خوبی نشان‌دهنده این موضوع است که ما در صدور ایدئولوژیک انقلاب اسلامی موفق بودیم و اکنون باید به سوی صدور تکنولوژیکی انقلاب اسلامی گام برداریم.

معافی ادامه داد: مجلس‌های هفتم و هشتم در حالی که نقدهایی هم بر آن وارد است نسبت به مجلس ششم که به دنبال ایجاد نوعی رادیکالیزم سیاسی در جامعه بودند بهتر عمل کرد و در حالی که مجلس ششم موانعی را برای اجرای برنامه‌های هسته‌ای کشور ایجاد می‌کرد شاهد بودیم که حمایت‌های دیپلماتیک مجلس هشتم از دولت باعث شد که نه تنها در این حوزه به موفقیت‌های چشمگیری دست یابیم بلکه در زمینه‌های دیگر از جمله فناوری‌های ماهواره‌ای و نانو تکنولوژی و... در سطح جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم.

* اصلاح‌طلبان برنامه‌های هسته‌ای را متوقف کردند

نماینده جبهه مردم‌سالاری در پاسخ به این صحبت نماینده جبهه متحد اصولگرا گفت: هرچیز را باید در ظرف زمانی خود دید، در زمان مجلس ششم با توجه به تهدید حمله به ایران توسط آمریکا اقدامات این مجلس درست بوده است.

وی با اشاره به مخالفت دولت با فعالیت‌های حزبی افزود: اختلاس، عدم توجه به شایسته‌سالاری در انتخاب مسئولان، عدم صداقت مدیران، وضعیت نامناسب نرخ دلار و سکه، صادرات و واردات نامناسب، مشکلات بخش صنعت و عدم موفقیت در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها از جمله مشکلات اساسی دولت است.

نماینده جبهه مردم‌سالاری در ادامه حمایت از گروه‌های مقاومت در فلسطین را با توجه به رفتار برخی از سران این گروه‌ها نفی کرد و خواستار قطع این حمایت‌ها شد.

در ادامه این مناظره دانشجویان با حضور در جایگاه سئوالات و نظرات خود را مطرح کردند.

 

* توانستیم مرزهای خود را تا ونزوئلا گسترش دهیم

سجاد کاظم‌نسب دانشجوی رشته مدیریت با حضور در جایگاه خطاب به نماینده جبهه مردم‌سالاری بیان داشت: در بحث اختلاس اخیر اگر پنج نماینده مجلس کنونی در آن حضور داشتند، شمار نمایندگانی که در مجلس ششم در مفاسد اقتصادی شهرام جزایری همکاری داشتند 160 نفر بود که در راس آنها نیز رئیس مجلس دوران اصلاحات قرار داشت.

کاظم‌نسب با انتقاد شدید از مواضع نماینده جبهه مردم‌سالاری درباره کمک به گروه‌های مقاومت در فلسطین تصریح کرد: اگر در زمان اصلاحات تهدید به جنگ باعث توقف کامل برنامه‌های هسته‌ای ما شد، اکنون شاهد این هستیم که با ایجاد و حمایت از گفتمان مقاومت در منطقه توسط جمهوری اسلامی، اکنون بدون اینکه حتی یک گلوله نیز شلیک کنیم توانستیم مرزهای خود را تا ونزوئلا گسترش دهیم.

وی در ادامه خطاب به نماینده جبهه متحد اصولگرا با پرسش این سئوال که علت حضور ساکتین فتنه در لیست اصولگرایی چیست، افزود: شما از مجلس هشتم به عنوان مجلس اصولگرا نام بردید در حالی که مجلسی که دانشگاه آزاد را وقف می‌کند، اصولگرا نیست.

نماینده جبهه مردم‌سالاری در پاسخ به این دانشجو یادآور شد: من هیچ وقت مخالف پیشرفت علم نبودم و در این زمینه نیز نباید اقدامات دیگران را نفی کرد.

صفرپور با گفتن این جمله که من در قبال عملکرد دولت اصلاحات نمی‌توانیم پاسخگو باشم از پاسخ به سئوال این دانشجو امتناع کرد که این مسئله موجب اعتراض گسترده دانشجویان شد. 

در ادامه نماینده جبهه متحد اصولگرایان مازندران در پاسخ به سئوال این دانشجو بیان داشت: من نیز موافق بحث وقف دانشگاه آزاد و دادن حقوق مادام‌العمر به نمایندگان نیستم و سکوت برخی خواص را نیز نفی می‌کنم، اما نمی‌توانیم افراد را به صورت صفر و یک مقایسه کنیم و بگوییم که هر کس تمام ویژگی‌های یک اصولگرا را داشت اصولگراست و کسانی را نیز که بعضاً دارای مشکلاتی بودند به طور کلی از این گفتمان خارج ساخت.

* قانون هیچ مشکلی ندارد

در ادامه این نشست، محمدحسین آستین دانشجوی رشته اقتصاد با حضور در جایگاه خطاب به نماینده جبهه مردم‌سالاری بیان داشت: نظر شما درباره وضع کنونی کشور و قانون انتخابات چیست؟

صفرپور در پاسخ به این دانشجو گفت: در جامعه اسلامی باید فضا برای بحث آزاد وجود داشته باشد که اکنون به طور کامل وجود ندارد.

نماینده جبهه مردم‌سالاری ادامه داد: ما نسبت به قانون انتخابات انتقادی نداریم و معتقدیم قانون کنونی مشکلی ندارد بلکه اجرای قانون و مجریان آن بعضا دارای مشکلاتی هستند.

* جبهه مردم‌سالاری با توجه به فضای موجود عمل خواهد کرد

در ادامه فاطمه خلیلی دانشجوی دانشگاه مازندران با حضور در جایگاه از نماینده جبهه مردم‌سالاری پرسید: اگر شما در مجلس نهم اکثریت را به دست آورید رویه مجلس ششم را طی خواهید کرد یا با توجه به شعارهایتان از آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری پیروی می‌کنید؟

صفرپور در پاسخ به این سئوال خاطرنشان کرد: بدون رضایت مردم نمی‌توان حکومت کرد، ما راه و روش آنها را پیش نخواهیم برد و ما با توجه به فضای موجود عمل می‌کنیم.

* جریان انحرافی را نباید ذیل یک شخص معرفی کرد

نماینده جبهه متحد اصولگرایان مازندران نیز در پاسخ به سئوال دانشجویی درباره جریان انحرافی بیان داشت: جریان فکری منحرف را ذیل یک شخص معرفی نکنید، زیرا این حرکت امکان شناسایی افرادی که با آن شخص مخالف هستند؛ ولی دارای تفکرات انحرافی هستند را مشکل می‌سازد و از طرفی هم افرادی را که فقط شخص را قبول دارند ولی تفکرات انحرافی ندارند را نیز منحرف نشان می‌دهد.

* پاسخ کوتاه صفرپور و اعتراض مجدد دانشجویان

فرزاد حسینی دانشجوی رشته علوم سیاسی نفر دیگری بود که برای پرسش در جایگاه حاضر شد. وی با انتقاد شدید به عدم پاسخگویی نماینده جبهه مردم‌سالاری از صفرپور سئوال کرد که آیا از دل جامعه مدرنی که شما از آن صحبت می‌کنید ولایت فقیه در می‌آید یا جامعه سکولار و بین جامعه مدنی‌ای که شما مطرح می‌کنید با وزارت جامعه مدنی آمریکا در عراق چه تفاوت‌هایی وجود دارد؟

نماینده جبهه مردم‌سالاری در پاسخ به این سئوال اذعان داشت: در دل جامعه مدرن هم می‌توان ولایت فقیه را مشاهده کرد و این بستگی به این دارد که چه شخصی و با چه دیدی به این جامعه نگاه کند. این پاسخ کوتاه صفرپور مجددا موجب اعتراض دانشجویان حاضر شد.

انتهای پیام/ن۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول