اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه یزد:

بیستمین نمایشگاه ملی دستاوردهای هسته‌ای در یزد راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه یزد از برپایی بیستمین نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای در یزد خبر داد.

بیستمین نمایشگاه ملی دستاوردهای هسته‌ای در یزد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد سید علی‌محمد میرمحمدی میبدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دشمن با همه ناجوانمردی‌ها و نامردمی‌ها نتوانسته از پیشرفت و اراده ملت ایران جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه گرچه در زمینه تحقیق و پژوهش متاسفانه منویات رهبری انجام نمی‌شود و مسئولان آن‌گونه که شایسته است به فرمایشات رهبری عمل نکرده‌اند، افزود: اما امروز برخی متولیان امر و برخی جوانان با استعداد منویات رهبری و دغدغه‌های ایشان در بحث‌های مختلف از جمله انرژی هسته‌ای را محقق کرده‌اند.

میرمحمدی میبدی خاطرنشان کرد: امروز دانشگاه‌های کشور تحرک خاصی به خود گرفته‌اند و هر روز در بحث اختراعات، اکتشافات، رفع مشکلات مردم و ... گام‌های بزرگی برداشته‌اند.

وی تاکید کرد: دانشگاهیان و پژوهشگران ما می‌خواهند دانش بومی خود را تولید کنند به همین دلیل علیه تحریم‌ها می‌ایستند و با همین ایستادگی‌ها در عرصه‌های مختلف به دانش‌های متعدد از جمله انرژی هسته‌ای دست پیدا کرده‌اند.

میرمحمدی میبدی ادامه داد: روزی بیابان نطنز در اختیار نخبه‌ای مانند شهید احمدی روشن قرار گرفت و امروز چشمان تیزبین دشمن به نحوه حمایت و هدایت انرژی هسته‌ای در دل بیابان دوخته شده است.

وی افزود: امروز در کشور ما در عرصه انرژی هسته‌ای دانشمندی که باید قلم بزند، خود وارد عرصه می‌شود و حتی جان خود را نیز در این مسیر می‌گذارد.

میرمحمدی میبدی ادامه داد: پس از شهادت احمدی روشن، مراجعات بسیاری برای تغییر رشته به دانشگاه یزد شد و جوانان ما می‌خواهند امروز به هر طریقی که شده دین خود را به علم و صنعت این کشور و به شهدای عرصه جهاد علمی ادا کنند.

وی یادآور شد: با چنین شرایطی دشمنان خود را به کری زده‌اند و کتاب‌ها نوشته و تئوری‌پردازی‌ها کرده‌اند اما هنوز به آمال مردمی بزرگ و شریف پی نبرده‌اند.

میرمحمدی میبدی تاکید کرد: اگر روزی جنگی دربگیرد خواهند دید که مردم ما چه قدرت و توانی دارند و امروز نیز شاهرگ حیاتی دشمنان در دست ماست زیرا مقرهای نظامی آنها مانند افغانستان و عراق در کنار کشور ما قرار دارد اما ما جنگ طلب نیستیم و آموزه‌های دینی ما نیز بر همین اساس است و اجازه شروع جنگ به ما نمی‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: امروز نخبگان هسته‌ای وارد عرصه‌ شده‌اند و بسیاری از بخش‌های دانش هسته‌ای را بومی کرده‌اند.

رئیس دانشگاه یزد ادامه داد: در همین راستا تاکنون 19 نمایشگاه با موفقیت تمام اجرایی شده و یزد فردا میزبان بیستمین نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای کشور خواهد بود.

میرمحمدی میبدی ادامه داد: این نمایشگاه از امروز آغاز به کار کرده و فردا افتتاح رسمی می‌شود و تا شامگاه 17 اسفند به روی نخبگان، دانش‌آموزان و دانش‌آموختگان یزدی باز است و عموم مردم نیز با هماهنگی امکان بازدید از این نمایشگاه را خواهند داشت.

وی عنوان کرد: در این نمایشگاه برخی از کارکردهای هسته‌ای کشور در معرض دید قرار گرفته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با حضور قائم مقام انرژی هسته‌ای کشور فردا به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول