اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی:

خانواده شهدای هسته‌ای بهترین الگو صبر و استقامت هستند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم بر الگوگیری از خانواده شهدای هسته‌ای در راه دفاع از نظام و انقلاب تاکید کرد.

خانواده شهدای هسته‌ای بهترین الگو صبر و استقامت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی پیش از ظهر امروز در دیدار خانواده شهدای هسته‌ای کشور اظهار کرد: فضائلی در شهادت و فداکاری در راه خداوند متعال و ترویج دین، حفظ اسلام و عظمت اهل بیت و اعتلای اسلام وجود دارد که توان تصور و درک آن وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: مرگ برای هر بشر دیر یا زود وجود دارد و آن چیزی که مهم بوده نوع مرگ است که انسان چطور، در چه راهی و مسیری بمیرد.

این مرجع تقلید عنوان داشت: آنچه روایت، عقل و نقل به آن دلالت دارد این است که بالاترین مرگ‌ها شهادت در راه خداوند است.

وی با اشاره به فرمایش امیر مومنان(ع) در عهدنامه مالک اشتر گفت: سعادت و شهادت با یکدیگر هستند، بنابراین هر کسی متوجه این مقام شود، برای رسیدن به این مقام آرزومند می‌شود.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی تاکید کرد: انسان باید به طور حقیقی بداند که مرگ نباید رایگان باشد و کسانی که در راه خدا شهید می‌شوند اجر و مزد می‌برند.

وی عنوان داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید شهدا زنده‌اند و نزد خداوند روزی داده می‌شوند.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت نوع مرگ گفت: افرادی که مرگ عادی دارند مانند شهدا در مقام و منزلت نیستند و اجر و پاداش ندارند، ولی مسئله شهادت در راه خدا سبب رسیدن اشخاص به درجات عالی و برای بازماندگان سبب اجر و پاداش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهیدان برای اعتلای کلمه اسلام و مبارزه با کفار شهید شدند.

وی یادآور شد: هر مصیبتی برای باقی ماندن اسلام و عزت اسلام برای انسان آسان بوده و نتیجه آن بسیار ارزشمند است.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با تاکید بر تحمل مصیبت از سوی انسان‌ها گفت: انسان باید طوری باشد که عاقبتش همین طور باشد که آثار و افتخارات فراوانی برای کشور، مردم، خانواده‌ها و دین داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: شهدا در روز قیامت یکی از افرادی هستند که بزرگ بوده و شفاعت آنها قبول می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم ضمن تسلیت به بازماندگان شهدا به ویژه شهدای هسته‌ای گفت: دشمنان متوجه هستند و مشاهده می‌کنند شهدا چه طور در برابر این ناملایمات بودند و روز به روز بر مقاومت ما افزوده می‌شود و این امر آثار فراوانی برای عزت اسلام، برکت و افتخار مسلمانان دارد.

وی خاطرنشان کرد: در عین تسلیت، به خانواده‌های شهدا تبریک می‌گویم و نه تنها برای خانواده‌ها، بلکه برای مملکت افتخار است که ما از این افراد بهره‌مند باشیم.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی عنوان داشت: این استقامت که از سوی خانواده‌ها و عزیزانی که به شهادت رسیدند مشاهده می‌شود برای ما افتخار است و باید آنها را خیلی مهم بدانیم و در واقع در پیشگاه خداوند شاکر باشیم که آنها به شهادت و سعادت نائل شدند.

وی یادآور شد: اگر مرگ در راه خدا، برای قرآن و امام زمان باشد خوب و سعادتمند است و امیر مومنان(ع) بر این نکته تاکید داشت و هر مسلمان و شیعه‌ای باید این امر را بازگو و عملی کند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: باید بخواهیم به این مرتبه نائل شویم تا روز به روز بر افتخار و سعادت مملکت افزوده شود.

همسر شهید شهریاری نیز در پایان این دیدار اظهار کرد: نفس شما در این کشور در حقیقت یک موهبت است.

بهجت قاسمی از آیت‌الله صافی گلپایگانی خواست تا برای سه فرزند خردسال شهدا دعای کند.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی خاطرنشان کرد: این فرزندان به منزله اولاد امام زمان(عج) هستند و از سوی حضرت ولی عصر به آنها توجه می‌شود.

وی تاکید کرد: باید آنها متوجه باشند که باید افتخار را حفظ کنند تا افتخارشان خدشه‌دار نشود.

این مرجع تقلید عنوان داشت: شما به عنوان همسر، خواهر و مادر افتخار دارید، باید حفظ مقام شهدا را با چادر و حجاب داشته باشید، زیرا این امور برای دین، حفظ سنت‌ها، باقی ماندن اسلام، امر به معروف و نهی از منکر و حجاب است.

وی با اشاره به اهمیت چادر گفت: عبای من قیمت ندارد، ولی چادر شما جهاد در راه خداست و اطاعت محسوب می‌شود بنابراین باید به حفظ آن بپردازید و الگویی برای دیگران باشید.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول