اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آبیک تأکید کرد

معطوف کردن اشتغال در بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: فرماندار آبیک بر معطوف کردن اشتغال در بخش کشاورزی علاوه بر بخش صنعت تاکید کرد.

معطوف کردن اشتغال در بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، هوشنگ اعلایی پیش از ظهر در جلسه ستاد کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: در بخش کشاورزی این شهرستان ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد که باید به نحو مطلوب از آن استفاده کرد.

وی افزود: با تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی از تصمیمات جزیره‌ای جلوگیری می‌شود، لذا می‌توانیم با کار منسجم و برنامه مدون، در پیشبرد اهداف این کارگروه گام‌های مثبتی برداریم.

این مسئول خاطر نشان کرد: شرح خدمات و وظایف دستگاه‌های ذی‌ربط در بخشنامه کارگروه توسعه بخش کشاورزی تعیین شده است.

فرماندار آبیک بر حرکت و برخورد جدی دستگاه‌های ذی‌ربط در روند پیشرفت و توسعه بخش کشاورزی شهرستان تأکید و خاطر نشان کرد: کارهای مقدماتی بر اساس دستورالعمل‌ها پیش‌بینی شده که مسئولان باید توجه ویژه به آن داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی آبیک نیز در این جلسه اذعان کرد: تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی مصوبه هیئت وزیران است که به منظور توسعه توان تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی در استان‌ها و شهرستان‌ها تشکیل می‌شود.

حسن نصیری افزود: طبق بخشنامه کارگروه توسعه بخش کشاورزی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان موظف است پس از شناسایی و استعدادیابی اراضی که سندش قطعی و به نام دولت است را به ستاد کارگروه توسعه بخش کشاورزی اعلام کند که در کدام عرصه می‌توان چه فعالیت کشاورزی را انجام داد.

وی ادامه داد: پس از استعدادیابی اراضی اداره امور آب شهرستان نیز باید نسبت به تأمین و تخصیص آب و صدور مجوز لازم برای دریافت آب برای متقاضیان اقدام کند.

این مسئول خاطر نشان کرد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز باید متقاضیان بیکار را که به نحوی از آنها به طور حقوقی و حقیقی به غیر از مسکن از دولت اراضی ملی دریافت نکرده‌اند، روستائیان بیکار فاقد زمین و یا زمین کم و افراد باتجربه تحصیل‌کرده فاقد شغل را شناسایی و به ستاد شهرستان معرفی کند.

مدیر جهاد کشاورزی آبیک یادآور شد: اراضی به قطع یقین به افراد واگذار نمی‌شود بلکه تا 99 سال می‌توانیم با متقاضیان قرارداد اجاره منعقد کنیم چراکه خود عرصه در ملکیت دولت باقی می‌ماند.

نصیری ادامه داد: ستاد کارگروه توسعه بخش کشاورزی دارای 12 ماده و 15 تبصره قانونی است که در واگذاری عرصه به مردم بخش‌های مختلف بخش کشاورزی نظیر باغات، دامداری، زراعت، شیلات، گلخانه و صنایع تبدیلی و تکمیلی را شامل می‌شود.

وی یادآور شد: پس از استعدادیابی زمین و تأمین آب متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام به ادارات جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند.

این مسئول افزود: هیئت نظارت استان قزوین پس از واگذاری زمین از سوی ستاد شهرستان از طرح‌های متقاضیان بازدید به عمل آورده و در صورت عدم پیشرفت فیزیکی طرح‌ها، فسخ قرارداد اعلام و در صورت داشتن دلیل منطقی به متقاضیان مهلت داده می‌شود.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول