اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گناباد تأکید کرد

لزوم برنامه‌ریزی برای تجمیع اراضی کشاورزی گناباد

خبرگزاری فارس: فرماندار گناباد بر لزوم برنامه‌ریزی برای تجمیع اراضی کشاورزی شهرستان گناباد تأکید کرد.

لزوم برنامه‌ریزی برای تجمیع اراضی کشاورزی گناباد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمد صفایی در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان گناباد با اشاره به تجربه موفق طرح تجمیع اراضی کشاورزی در روستای شوراب گناباد اظهار داشت: از آنجا که شهرستان نیازمند فواید حاصل از اجرای این طرح از جمله کاهش مصرف منابع آبی و افزایش بهره‌وری تولید محصولات کشاورزی است، این طرح باید هر چه سریع‌تر در سایر روستاهای شهرستان اجرا شود.

وی تأکید کرد: در تغییر الگوهای کشت کنونی و تعریف الگوهای جدید در شهرستان باید وضعیت آب و هوای گناباد و نیز کمبود منابع آب لحاظ شود.

فرماندار گناباد هم‌چنین از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خواست تا با توجه به شرایط مناسب حوزه سیاه‌کوه، برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و نیز کاشت گونه‌های پایداری چون انجیر و سماق برنامه‌ریزی و تسهیلات لازم را ارائه کند.

صفایی توسعه باغ‌ها و گلخانه‌های مطابق با فناوری‌های نوین را ضروری دانست و ادامه داد: در مکان‌یابی مجتمع‌های گلخانه‌ای از سوی مدیریت جهاد کشاورزی مواردی چون توسعه شبکه گاز و گازرسانی به این واحدها مدنظر قرار گیرد.

رئیس کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان گناباد اظهار داشت: بیابان‌زدایی، پرورش آبزیان و اجرای طرح‌های آبخیزداری جز با همکاری و اهتمام مدیران دستگاه‌های مربوطه محقق نمی‌شود.

انتهای پیام/و30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول