اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تغییر استانداردهای فضای سبز

باغ‌ها و اراضی کشاورزی در سرانه فضای سبز محاسبه نمی‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان یزد گفت: با تغییر استانداردهای سرانه فضای سبز، باغ‌ها و اراضی کشاورزی دیگر در سرانه فضای سبز محاسبه نمی‌شود.

باغ‌ها و اراضی کشاورزی در سرانه فضای سبز محاسبه نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، احمد بیگی صبح امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران و اصحاب رسانه استان یزد از پروژه ملی کمربند سبز اظهار داشت: تلاش در راستای توسعه فضای سبز باید با جدیت انجام شود زیرا اکنون استانداردهای تعریف فضای سبز تغییر کرده و تنها پارک‌ها جزو سرانه‌ها محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه براساس این استانداردها باید با 15 دقیقه پیاده‌روی به یک پارک دسترسی پیدا کنیم، عنوان کرد: کمربند سبز یزد می‌تواند جهش قابل توجهی در افزایش سرانه فضای سبز استان یزد به ویژه شهرستان یزد داشته باشد.

بیگی خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر بسیاری از باغ‌ها و اراضی کشاورزی تغییر کاربری یافته به ساختمان‌های بلند تبدیل شده‌اند که این امر ریه‌های تنفسی شهر را مسدود کرده است.

وی با اشاره به ضرورت پیگیری اجرا و اختصاص اعتبارات ویژه به پروژه ملی کمربند سبز یزد اظهار داشت: این طرح از سال 80 اجرایی شده و تاکنون توانسته‌ایم فقط هزار و 600 هکتار از کمربند سبز یزد را اجرایی کنیم، در صورت افزایش اعتبار،‌ کل طرح مصوب کمربند سبز به مرحله اجرا درخواهد آمد.

وی با بیان اینکه کمربند سبز در بسیاری از استان‌ها اجرایی شده است، افزود: این طرح در استان‌هایی نظیر اصفهان، خراسان‌رضوی و تهران با موفقیت اجرایی شده و مشارکت شهرداری‌های این شهرها در اجرای پروژه محسوس است.

بیگی تأکید کرد: لازم است در استان یزد نیز شهرداری و سایر ارگان‌ها درگیر کار شوند تا کمربند سبز به عنوان یک پروژه حیاتی برای شهر یزد به مرحله اجرای کامل درآید.

وی هم‌چنین با بیان اینکه منابع طبیعی سالانه اقدام به توزیع رایگان نهال بین مردم می‌کند، افزود: همه تلاش ما در راستای توسعه فضای سبز و پایداری آن است و اگر مردم فقط 20 درصد از نهال‌هایی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد را کشت و نگه‌داری کنند، هر سال می‌توانیم 60 تا 70 هکتار به فضای سبز شهر اضافه کنیم.

بیگی با بیان اینکه نگه‌داری درخت و سبزه در استان یزد به دلیل شوری آب، کمبود آب و تبخیر بالا بسیار دشوار است، خاطرنشان کرد: همین دلایل بر لزوم افزایش بودجه‌های منابع طبیعی و توجه ویژه مسئولان در این بخش می‌افزاید.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول