اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

توجه به بخش کشاورزی اشتغال خلخال را رونق می‌دهد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال گفت: توجه به بخش کشاورزی و توسعه کاشت محصولات، رونق اشتغال و کاهش بیکاری در این شهرستان را منجر خواهد شد.

توجه به بخش کشاورزی اشتغال خلخال را رونق می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبداللهی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان خلخال با اشاره به اینکه ایجاد مجتمع‌های کشاورزی در خلخال و حمایت از کشاورزان را در دستور کار داریم اظهار داشت: توجه به بعد کشاورزی خلخال در واقع مبارزه با بیکاری و افزایش ثروت در این منطقه است.

وی با یادآوری اینکه خلخال ظرفیت مناسب کشاورزی را دارا می‌باشد خاطرنشان کرد: باغات خلخال زمینه را به گونه‌ای فراهم کرده که سالانه با تولید بخش قابل توجهی میوه حرفی در بازار کشاورزی و محصولات باغی برای گفتن دارد.

فرماندار شهرستان خلخال در مورد اجرای پروژه مجتمع آبزی‌پروری چم منامن خلخال بیان داشت: برای این مجتمع که در منطقه گرمسیری خورش‌رستم واقع شده تاکنون بالغ بر 5 میلیارد ریال هزینه شده است.

عبداللهی خواستار حل مشکل کاربری زمین این طرح از سوی منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان و فراهم شدن زمینه لازم برای تکمیل و بهره‌برداری از آن شد.

این مسئول یادآور شد: عملیات اجرایی این طرح در سال 79 ابتدا به عنوان طرح زیتون‌کاری و در سطح 160 هکتار آغاز و پس از دو سال این طرح به مجتمع پرورش آبزیان تغییر یافته ولی به لحاظ نداشتن توان مالی لازم از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی این پروژه از مدت‌ها قبل به صورت نیمه‌کاره رها شده است.

فرماندار شهرستان خلخال افزود: برای اجرای این طرح 240 میلیون ریال تسهیلات بانکی به شرکت تعاونی مجری طرح پرداخت و بالغ بر 5 میلیارد ریال از محل اعتبارات مختلف برای انجام زیرساخت‌ها و اجرای پروژه هزینه شده که در صورت تکمیل و بهره‌برداری از آن زمینه اشتغال 20 نفر فراهم خواهد شد.

عبداللهی در پایان سخنان خود اظهار داشت: از این پس هرگونه برنامه‌ریزی و اتخاذ تصمیمات مختلف برای اجرای پروژه‌های کشاورزی در جلسات کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول