اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون روستایی کردستان اعلام کرد

زکات 1.5 میلیارد تومانی محصولات کشاورزی در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون روستایی کردستان گفت: امسال یک میلیارد و 500 میلیون تومان از طریق زکات محصولات کشاورزی پرداخت شده است.

زکات 1.5 میلیارد تومانی محصولات کشاورزی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حبیب‌الله شهسواری بعد از ظهر امروز در سومین جلسه ستاد زکات استان در دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی هر ساله در راستای احیای سنت حسنه زکات اقدام به نصب بنر و پلاکارد در 70 مرکز خرید گندم و سیلوهای استان می‌کند.

وی افزود: امسال در همین راستا بیش از 1.5 میلیارد تومان زکات از طریق وجوهات محصولات کشاورزی استان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون روستایی کردستان در ادامه بر ترغیب و تشویق کشاورزان، باغداران و تولیدکنندگان کشاورزی برای پرداخت به موقع زکات محصولات تاکید کرد و گفت: در همین راستا در هنگام فصل برداشت گندم و جو بنر و پلاکاردهای زکات در سطح روستاها نصب می‌شوند.

* فعالیت 1200 مبلغ و مروجین زکات در روستاهای کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه به فعالیت یک‌هزار و 200 نفر از مبلغان زکات و رهبران محلی در سطح روستاها اشاره کرد و گفت: همچنین به منظور ترغیب و تشویق کشاورزان به پرداخت زکات در زمان برداشت گندم و محصولات کشاورزی بنر و پلاکاردهایی نصب و اطلاع‌رسانی شده است.

ابراهیم حسن‌نژاد اضافه کرد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از زکات جمع‌آوری شده استان مربوط به کشاورزان است در همین ارتباط به منظور توسعه و احیای فریضه زکات در سطح روستاها اقدامات خوبی انجام شده است.

وی تصریح کرد: در سازمان جهاد کشاورزی کردستان بر اساس دستورالعمل مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی ستاد احیای زکات ایجاد شده و این ستاد در تمام شهرهای استان فعال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان به توزیع کتاب زکات بر اساس فقه حضرت امام شافعی(رض) در بین روستائیان و کشاورزان اشاره کرد و ادامه داد: همچنین ائمه جمعه و جماعت در سطح روستا و شهرهای استان در خطبه‌های نماز به اهمیت زکات در دین اسلام و مسلمانان پرداخته‌‌اند.

حسن‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: پرداخت زکات و خمس، یکی از ویژگی‌های کسب روزی حلال است که فلسفه این موضوع باید برای تمامی کشاورزان جامعه به طور کامل تبیین شود.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول