اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی بوشهر تاکید کرد

رونق کشاورزی در کنار توسعه‎های صنعتی در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: کشاورزی از قابلیت‎های مهم استان بوشهر به شمار می‎رود و باید این قابلیت را در کنار توسعه‎های صنعتی حفظ کنیم و ارتقا دهیم.

رونق کشاورزی در کنار توسعه‎های صنعتی در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر نوذر منفرد صبح امروز در نشست تخصصی بررسی توانمندی و مسائل پژوهشی استان بوشهر اظهار داشت: برای اجرای طرح تحقیقاتی استفاده از آب دریا در بخش کشاورزی و گیاهان شورپسند و استفاده از انرژی خورشیدی قرارداد همکاری با دانشگاه خواجه نصیر منعقد شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: با توجه به کمبود آب و پدیده خشکسالی در استان بوشهر، اجرای این طرح که طرح جامعی برای آن تهیه شده، کار ماندگار و مؤثری در حوزه کشاورزی در استان خواهد بود.

منفرد افزود: نبود اعتبار لازم اجرای این طرح را با مشکلاتی مواجه کرده است و امیدواریم با حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری موانع موجود در این زمینه برطرف شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: اعتبار لازم برای اجرای طرح جامع استفاده از آب دریا در حوزه کشاورزی در استان بوشهر نداریم.

منفرد افزود: سه سال است که کار روی طرح استفاده از آب دریا و آب‎های نامتعارف در بخش کشاورزی در استان بوشهر آغاز شده و در همین راستا همایش‎های تخصصی زیادی نیز برگزار شده است.

وی تصریح کرد: همچنین موفق شدیم مجوز ایجاد یک مرکز تحقیقاتی در استان را بگیریم که با اعتباراتی که استاندار از محل خشکسالی اختصاص داد، این مرکز راه‎اندازی شد.

منفرد ادامه داد: فضای کار و اعتبارات اولیه فراهم است و با فعالیت هیئت علمی کار در این زمینه شروع شده است.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول