اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت

اعتبار 6.5 میلیارد ریالی کانال‌گذاری آب کشاورزی کاشان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشان از اختصاص 6 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای ایزوله کردن و کانال‌گذاری آب کشاوری کاشان خبر داد.

اعتبار 6.5 میلیارد ریالی کانال‌گذاری آب کشاورزی کاشان

جواد امان‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: این میزان اعتبار برای ایزوله کردن انتقال آب کشاورزی توسط شورای عالی آب شهرستان کاشان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به حدود 800 کیلومتر مسیر انتقال آب کشاورزی این شهرستان بیان کرد: سال گذشته حدود 300 کیلومتر از 800 کیلومتر مسیر انتقال آب کشاورزی شهرستان کاشان کانال‌گذاری و ایزوله شده بود.

به گفته وی امسال نیز با اختصاص  6 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار شورای عالی آب حدود 80 کیلومتر مسیر انتقال آب کشاورزی شهرستان کاشان به کانال‌گذاری و ایزوله اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشان یادآور شد: با این میزان کانال‌گذاری و ایزوله کردن مسیر انتقال آب کشاورزی این شهرستان، از هدررفت حدود سه لیتر آب بر ثانیه آب کشاورزی جلوگیری به عمل آمده و موجب صرفه‌جویی در آب مصرفی شده است.

به گفته وی جلوگیری از هدررفت آب، بهینه‌سازی انتقال آب و افزایش راندمان آبیاری از جمله اهداف کانال‌گذاری و ایزوله کردن مسیر انتقال آب کشاورزی این شهرستان بوده است.

این مقام مسئول در ادامه از احتمال سرمازدگی درختان پیش‌رس شهرستان کاشان خبر داد و گفت: درختان پیش‌رس با تغییرات جوی پیش‌بینی نشده در معرض سرمازدگی و خسارت‌های ناشی از آن قرار دارند.

امان‌پور از کشاورزان و باغداران شهرستان کاشان خواست برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از سرمازدگی درختان پیش‌رس، نسبت به بیمه کردن محصولات کشاورزی خود اقدام کنند.

وی همچنین متذکر شد: در سال گذشته سرما، به درختان گل محمدی منطقه کاشان خسارت زیادی را وارد کرد که بیمه کردن توانست راهکاری مناسب برای جبران ضررها و زبان‌های وارده باشد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول